Žene u crvenom – podilaženje publici s nešto više stila

Žene u crvenomSimbolika žene u crvenom nije samo u fatalnom, zanosnom, zavodljivom izgledu koji sugeriraju ženski časopisi.

Ona je i simbol otpora, što je bio slučaj s djevojkom iz Istanbula tijekom mirnih prosvjeda u Taksimu.

Žene u crvenom Davora Špišića su snažne, revolucionarne, ali i krhke i razmažene. Riječ je o predstavi teatra Ludens iz Koprivnice koja je zagrebačku premijeru doživjela 26. siječnja 2014. u Gavelli. Valja pripomenuti kako je tom predstavom Vera Zima proslavila četrdesetu obljetnicu umjetničkoga rada.

Predstavu otvara scena između majke Tamare (Vera Zima) i kćeri Nore (Dubravka Ostojić). U crnohumornome uvodu saznajemo kako četrdesetogodišnja kćer ovisi o majci i njezinoj mirovini. Ne mogu otplaćivati kredit i u iščekivanju su predstavnice banke. Dolaskom bankovne službenice slijedi neočekivani zaplet. Majka se odlučuje na radikalnu borbu protiv sustava i korporacija – veže službenicu Dinku (Jelena Hadži-Manev). U čitavu se priču upliće pitoma policajka Anđa (Lada Bonacci) te se na sceni nalaze četiri žene koje se razumiju bolje nego što bismo mogli pomisliti s obzirom na situaciju.

U režiji Franke Perković na sceni se izmjenjuju dramatski, crnohumorni, socijalni i pomalo trilerovski trenutci. Glumačke su interpretacije zaigrane, opuštene i dovoljno nenapadne. Karakteristično za komediju, likovi su plošni i stereotipizirani. Kako se predstava primiče kraju, tako se radnja suviše ubrzava deus ex machina raspletom i dobivamo dojam kako su glumačke interpretacije daleko iznad samoga teksta.

Profesionalno je kazalište osuđeno na proizvodnju hit predstava te svoje djelovanje uvelike temelji na gostovanjima, stoga ne treba čuditi podilaženje publici i zabavni karakter predstava na njihovu repertoaru. Oni kojima je osnovni motiv odlaska u kazališta zabava, svakako neće biti razočarane gledanjem ove predstave – ponajviše zbog izuzetno zabavne i autoironične protagonistice Vere Zime.

 Anđela Vidović

Imate mišljenje? Iskažite ga!
Loading...

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More