Instalacija “Top Dog / Underdog”: Bijeli pudli okupirali Muzej za umjetnost i obrt

Za Paulinu Jazvić je, kao i za Jeffa Koonsa, pas motiv koji ljudima prenosi osjećaje topline i ljubavi, izbavljajući ih iz osjećaja bezizlaznosti.

Izložba vizualne umjetnice Pauline Jazvić izvorno planirana u okviru ciklusa Suvremeni umjetnici u Stalnom postavu MUO, koji je dio programa Muzeja za umjetnost i obrt već jedanaest godina, smjestila se u okvir napukle slike Muzeja kakvog smo poznavali. Od Stalnog postava za publiku je dostupno tek stubište u blokadi stoga je upravo na tom mjestu postavljena intrigantna prostorna instalacija bijelog pudla koji se nalazi u ulozi “vodiča” kroz trenutnu dramu protresenih uloga u životnoj igri preokreta pod nazivom “Top Dog / Underdog”.

Izložba “Protreseni”: Na granici katastrofe i nade niče bolji život

Ovaj čest reprezentativni eksponat materijalnog komfora svojih vlasnika, u instalaciji Pauline Jazvić, usred post-potresnog muzejskog ambijenta predstavlja avatara nepredvidive providnosti. Smješten je na stubištu kojim se pogled uspinje do nedostupnog postava muzejskih zbirki odnosno prikaza umjetničkih stilova i razdoblja koji su godinama pružali kulturno-povijesni kontekst intervencijama suvremenih umjetnika. Upravo ta slijepa ulica koja poziva na uspon no trenutno do ničega ne dovodi, umjetnici ipak predstavlja polazište za artikulaciju prostorne instalacije.

“U idejnom svijetu instalacije se sastaju gorko-slatki okusi proživljene traume i nade, potrebe za sigurnošću, a muzejski prostor postaje drhtavim križištem društvenih konvencija i privatnih emocija. Izražavanje različitih aspekata drame o psihološkoj krhkosti ‘ljudskog materijala’, koja se nakuplja u pojedinačnim traumatskim iskustvima ili društvenom tretmanu pojedinih skupina, karakteristična je tema cijelog opusa Pauline Jazvić. Upravo se temom destrukcije u umjetnosti trebala baviti u nizu radova planiranih za ovu godinu u sklopu intervencije za Stalni postav MUO, no nepredviđene okolnosti su prvotnoj ideji dale novi smjer kretanja. Paulina Jazvić nije umjetnička animalistica, ali njen bijeli pudl nosi ime Švrćo, posve u maniri pop-arta. Za nju je, kao i za Jeffa Koonsa, pas motiv koji ljudima prenosi osjećaje topline i ljubavi, izbavljajući ih iz osjećaja bezizlaznosti. Uostalom, kraljevski pudl je luksuzna pasmina i čest životinjski cimer u stambenim ambijentima dvorova, palača i građanskih stanova”, ističe kustosica Jasmina Fučkan o prostornoj instalaciji koja se razgledati može do 24. siječnja 2021. godine.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More