Sto milijuna pregleda za Podcast Inkubator: Kako je uspio najgledaniji domaći podcast?

Njihove epizode gledaju se više od televizijskih emisija, a u crvenoj su fotelji dosad ugostili na stotine sugovornika. Vrijeme je da probamo otkriti recept uspjeha najgledanijeg podcasta u Hrvatskoj!

Tri godine nakon prvih pokušaja i čuđenja okoline jer “ništa ne može zamijeniti televiziju”, ekipa koja se krije iza imena Podcast Inkubator slavi magičnu brojku – ovih su dana, naime, dosegnuli nevjerojatnih 100 milijuna pregleda i u hrvatsku se medijsku povijest upisali kao najgledaniji i najpopularniji domaći podcast.

Kreativce i novinare s ovim respektabilnim uspjehom okupio je i povezao Siniša Pašić, zagrebački snimatelj čiji životopis prkosi snažnim predrasudama o YouTuberima. Najčešće ih se, naime, doživljava kao dokone milenijalce “koji nemaju pametnijeg posla od kreveljenja pred kamerama”, ali naš je današnji sugovornik iz jedne posve druge ekipe. Siniša je, naime, zanat izbrusio na terenu – samom izvoru novinarstva, stresa i snalažljivosti, snimajući poplave, izbore, Markov trg, čekajući pjevačice na kiši i penjući se na krovove zgrada zbog što boljeg kadra.

Znam to iz prve ruke (sad kreće privatizacija etera a la Siniša Škarica) – zajedno smo prošli brojna mjesta, snimali najpopularnije zvijezde i najveće promašaje… Baš zato slobodno mogu reći da je njegova radna etika davno “mirisala” na uspjeh, a to će vam, doduše, puno skromnije, potvrditi i Siniša. Spoiler alert – potajno sam se nadao nekom magičnom triku, medijskom pothvatu koji ga je doveo do današnjeg uspjeha, ali iza 100 milijuna pregleda krije se zapravo otprilike isto toliko minuta, sati i dana predanog rada.

Podcast Inkubator je s radom krenuo prije malo više od tri godine na inicijativu Marka Petraka. On je duže vrijeme planirao pokretanje prvog podcasta u Hrvatskoj, no početna investicija je bila prevelika samo za jednog autora. Ideja je pala da se skupi nekoliko autora koji također žele imati svoj podcast i da se napravi platforma. Tako su prvi podcasteri bili Ratko Martinović, Dea Redžić i Marko Petrak. No, realizacija je upalila tek kada smo svi skupa udružili snage, jer ja sam u tom trenutku imao studio koji je imao svu potrebnu opremu i dovoljno velik prostor za realizaciju ideje o pokretanju prvog hrvatskog video podcasta”, priča Siniša i dodaje da će velika proslava magične brojke morati pričekati neke sigurnije dane.

Nakon tri godine predanog rada, Podcast Inkubator dobio je veliko priznanje od YouTubea

“Još nismo proslavili, pričekat ćemo kraj ovog mjeseca. Dobra stvar našeg posla i YouTube mreže je snažna statistika koja vam omogućuje planiranje poslovnih rezultata, rasta i ostalih parametara. Tako smo znali i okvirni datum kada ćemo prijeći 100 milijuna pregleda. Proslavit ćemo ga skromno zbog pandemije. Mi i dalje radimo u odvojenim timovima radi izbjegavanja potencijalne izolacije, a onda i problema u održavanju emisije. Zato ćemo napraviti jedan zajednički podcast, ali tek kada za to bude uvjeta”, kaže Siniša.

Velika okrugla brojka miriše, naravno, i na silne novce uložene u dobar marketing, ali njihov odnos prema istom zapravo prilično iznenađuje. Iako emitiraju na platformi koja vrišti (nažalost, čak i počiva) na reklamama, kreativci iz Podcast Inkubatora zapravo su tipična “stara škola” – dobar sadržaj je jedino pravo uporište i središte cijele priče, a marketing tek popratna stvar, usudio bih se reći čak i – nužno zlo.

“Prije svega je dobar sadržaj, jer se marketingom bavimo sami, što vjerojatno znači da i nije najbolji u čitavoj priči. Mislim da mi prije svega imamo dobar sadržaj, a onda se i na to nastavlja kakav-takav marketing, koji je za sada prilično skroman. Možda smo u sve tri godine u tek četiri ili pet navrata platili pokoji Google Ad ili oglas na Instagramu. Tako da je naš rast isključivo organski. Ali u budućnosti svakako planiramo podići i taj vrlo bitan segment poslovanja na novi nivo. No, u ovom trenutku se i dalje prilično dobro ‘izvlačimo’ samo s kvalitetnim sadržajem”, priča Siniša i dodaje da se iza uspjeha zapravo krije idealna kombinacija autentičnosti i pulsa gledatelja.

“To je definitivno prilagođavanje. Iako medij mora inzistirati na autentičnosti i autonomnosti, publika je ipak ta koju se također nešto mora pitati. A mi je pitamo i cijenimo njezino mišljenje. Skupljamo prijedloge za goste i pokušavamo dovesti one koji su najpoželjniji. Pokušavamo govoriti o temama koje ljude intrigiraju i zanimaju, a naša velika prednost je i to što imamo četiri autora pa se gotovo uvijek nađe nešto po nečijem ukusu. Mislim da su autentičnost i iskrenost definitivno naše najveće prednosti, a nakon toga ide upornost i mogućnost da se prilagodite u vremenu i prostoru”, otkriva Siniša.

Naš marketing zasad je prilično skroman. Možda smo u sve tri godine u tek četiri ili pet navrata platili pokoji Google Ad ili oglas na Instagramu.

Ustaljenom medijskom životu u kojem televizije grabe najveći dio pozornosti gledatelja, ali i oglašivača, podcasti su itekako pomrsili račune. Internet je, naravno, pun budala koje misle da su dovoljno zanimljive za eter, ali još i prije virtualne pandemijske poplave, na YouTubeu su se počeli pojavljivati prilično zanimljivi i pomno osmišljeni domaći programi. Za razliku od televizija, nemaju bogatu produkciju, vizažiste i devet producenata za svaki korak, ali imaju ono što dosad nije imao nijedan drugi medij – sinergiju s publikom koja se zahvaljujući lajkovima, pregledima i šerovima osjeća involvirano u proces, a autorima zapravo služi kao idealna (i potpuno besplatna) fokus grupa.

“Podcast je forma koja je miljama ispred bilo kojeg televizijskog formata iz nekoliko razloga. Prije svega, vrti se na YouTube platformi koja je danas najgledaniji medij općenito u svijetu i koja ima mnogo tehničkih prednosti naspram klasične televizije. Radi se o najnovijoj tehnologiji, dok je televizija proizvod koji se jako malo suštinski mijenjao u proteklih pedesetak godina. Sada su i TV kuće shvatile prednosti mreže, pa se posljednjih godina ubrzano prebacuju upravo na YouTube i druge platforme. Tu je i nezavisnost koja u konačnici rezultira autentičnošću i spontanošću. A to je nešto što je izuzetno bitno kad govorimo o medijima. Publika će od svih osobina ljudi u medijima najviše cijeniti upravo iskrenost. Otud zaluđenost publike reality showovima zadnjih dvadesetak godina. Podcasti nisu ništa drugo do informativnog reality showa”, smatra Siniša.

U fotelji Podcast Inkubatora našli su se sugovornici iz svih domena javnog života, pa i pjevačica Indira Levak

A lova? Sto milijuna pregleda zvuči u najmanju ruku isplativo – ali nije. “Što se tiče monetizacije, ona je u Hrvatskoj dosta slaba jer je CPM, odnosno, iznos novca kojeg YouTube plaća na tisuću pregleda, kod nas jako nizak. No uz visoki broj pregleda na kanalu, automatski postajes zanimljiv oglašivačima, tako da je zarada zapravo kombinacija svega”, otkriva Siniša i dodaje da su sljedeći koraci rast, rast, rast i – žensko pojačanje.

Televizija se jako malo suštinski mijenjala u proteklih pedesetak godina. Sada su i TV kuće shvatile prednosti mreže, pa se posljednjih godina ubrzano prebacuju upravo na YouTube i druge platforme.

“Cilj je nastaviti rast ovim tempom i nastaviti se poboljšavati u skladu sa željama gledatelja i publike. Želja nam je ponovno imati jednu žensku podcasterku i to je nekakav strateški plan do jeseni ili do kraja 2020. godine. Nažalost, za sada se niti jedna podcasterka, a bile su ih dvije u našem projektu, nije zadržala. No, vidimo da bi u budućnosti tu bilo prostora za širenje”, kaže nam YouTuber koji se u tri godine podcasta nagledao svega, a najviše smiješnih i nepredviđenih situacija.

“Bilo ih je stvarno mnogo jer je ovo idealan format upravo za takve trenutke. Sve je spontano i unaprijed potpuno nedefinirano, pa se događaju razno razne zabavne, komične i neobične situacije. Kašnjenje također nije problem jer je naša publika već naviknuta na to da 20:00 možda znači 20:15, a možda 19:55. Upravo je u tome draž formata da nekakve formalne stvari zapravo nisu toliko bitne. Ali ako bismo trebali izdvojiti neobične trenutke, onda je možda prikladno istaknuti gostovanje hrvatsko-japanskog borca Satoshija Ishiija i njegove genijalne izjave koje su ušle u anale i postale mainstream“, prisjeća se.

Za kraj pokušavam malo istračati ostale YouTubere, ali Siniša se ne da. Najbolji od njih će, kaže, isplivati s vremenom, a to bi vrijeme trebali ispuniti iskrenom, “vlastitom furkom” i marljivim radom. “Scena je eksplodirala proteklih godinu dana i danas ima dvadeset ili trideset sjajnih projekata koji su zapravo tek na početku, no imaju velik potencijal. Ne bi bilo fer izdvajati nekoga jer ih ima mnogo dobrih, a na kraju će razlika biti između onih koji su se uspjeli etablirati i postati financijski samodostatni i onih koji će se izgubiti u tom procesu. Početno ulaganje i period koji mora proći bez ikakvih prihoda su obično kamen spoticanja većine. I zato, poruka svima – samo uporno, uporno, uporno!”, zaključuje vlasnik najgledanijeg hrvatskog podcasta.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More