Snimanje u Hrvatskoj – ključni element nagrađivanih ostvarenja

Strane produkcije sve su više zainteresirane su za snimanje u Hrvatskoj pa naše prirodne ljepote i dalje vabe producente velikih filmskih (i televizijskih) ostvarenja.

Čak i u godini obilježenoj pandemijom i popratnim zaštitnim mjerama, Hrvatska svojim prirodnim ljepotama i dalje vabi producente velikih filmskih (i televizijskih) ostvarenja. Ovih je dana tako u Dubrovniku završeno petnaestodnevno snimanje filma The Unbearable Weight of Massive Talent. Riječ je o devetom po redu projektu prijavljenom za poticaje koje je dodjeljivao Hrvatski audiovizualni centar (HAVC) u suradnji s Ministarstvom kulture i Ministarstvom financija.

Pripreme za snimanje počele su još u kolovozu, a na setu je radilo 412 filmskih djelatnika, od kojih je 97 hrvatskih državljana, uz još 300 domaćih statista. Dubrovačke su scene za ovu komediju u dvotjednom periodu snimane u luksuznim villama Argentina i Šeherezada. The Unbearable Weight of Massive Talent nastaje pod redateljskom palicom Toma Gormicana (film That Awkward Moment), a u glavnoj ulozi gledat ćemo Nicolasa Cagea koji tumači verziju sebe samoga. U ostalim ulogama pojavljuju se Pedro Pascal (Igra prijestolja) i Sharon Horgan (serije Pulling i Catastrophe).

Krajem rujna još je jedan film završio sa snimanjem u Dubrovniku nakon višemjesečne stagnacije zbog COVID pandemije, a riječ je o nastavku sci-fi filma Otočanin (The Islander, 2018.) redateljsko-scenarističkog dvojca Domagoja Mažurana i Zorana Lisince. Dok je prvi Otočanin sniman sredinom 2018. godine oko Hvara, Paga, Brača and Kornata, drugi je dio gotovo u potpunosti sniman u Dubrovniku, a lokalne vlasti potvrdile su kako je snimateljska ekipa zaslužna za tisuću noćenja u tamošnjim hotelima zabilježenima u rujnu.

The Islander
The Islander

 

Podsjetimo, hrvatski gradovi i otoci često su služili kao filmske lokacije audiovizualnih uspješnica. Dijelovi druge sezone HBO-ove originalne serije Nasljeđe (Succession), koja je trijumfirala na dodjeli nagrada Emmy u rujnu sa sedam osvojenih kipića, snimani su kroz dvanaest dana u srpnju 2019. na jahti koja je plovila oko Cavtata, Korčule, Mljeta i Šipana. Za scene koje se odvijaju na kopnu korištene su pak lokacije u Rijeci i Zagrebu. Na setovima u Hrvatskoj radilo je sveukupno 613 ljudi (od toga 595 Hrvata).

Succession
Succession

 

Na nemalom popisu projekata čiji su producenti u posljednjih nekoliko godina odabrali baš Hrvatsku kao lokaciju nalaze se još i nastavak filma Mamma Mia sniman na Visu, filmovi Robin Hood i Ratovi zvijezda: Posljednji Jedi snimani su u Dubrovniku i, dakako, nagrađivana HBO-ova uspješnica Igra prijestolja, televizijska adaptacija fantasy sage Pjesma leda i vatre Georgea R.R. Martina koja je snimana u Dubrovniku, Splitu, Trogiru, Šibeniku, Stonu i na Lokrumu.

Valja napomenuti i kako snimanje slavnih filmskih naslova u Hrvatskoj seže mnogo dalje od toga. Tijekom 1970-ih i početkom 1980-ih čak filma nagrađena Oscarom snimana su u Lijepoj Našoj: Guslač na krovu (Fiddler on the Roof, 1971) sniman je u Lekeniku, te Maloj Gorici i Zagrebu, a dvostruki oskarovac Branko Lustig bio je direktor lokacija i najzaslužniji što se film upravo tu snimio i što se Hollywood preselio u Hrvatsku; u filmu Limeni bubanj (The Tin Drum/Die Blechtrommel, 1979) scena povijesnog sukoba Obrane Poljske pošte u Gdanjsku koja se smatra prvom bitkom u Drugom svjetskom ratu na europskom teritoriju, snimana je na Črnomercu ispred Rudolfovih kasarni; a film Sofijin izbor (Sophie’s Choice, 1982) sniman je u samoborskom dvorcu Reiser, dok je Zagreb “glumio“ Varšavu u scenama kod Kamenitih vrata, Cvjetnog trga i Oktogona.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More