“Složena studija o zlu”: Pogledajte čime je Lupino osvojio kritičare s Oxforda

Legendarnog Lupina nekad su nazivali ekscentričnim i provokativnim, a danas je, prema ocjenama s prestižnog Oxforda, svojevrsni prorok koji je ovu pandemijsku situaciju počeo slikati još prije pet godina.

Danas itekako aktualnom temom smaka svijeta, koja je zbog koronavirusa ušla u najsitnije kutke društva i umjetnosti, prije nekoliko godina počeo se baviti i Stephan Lupino, osebujni i svestrani umjetnik, široj javnosti najpoznatiji po erotskim i modnim fotografijama svojedobno objavljivanima u čitavom dijapazonu poznatih časopisa, od Voguea do Playboya.

Nakon nekoliko desetljeća iza fotoobjektiva, prije desetak godina pronašao je novu strast, vlastitu tehniku slike i skultpure i nazvao je – “lupinizmom”. Tema apokalipse već mu je pet godina glavna inspiracija, a prepoznao je to i prestižni Oxford. Nekoliko njegovih radova recenzirali su tamošnji profesori te mu, osim iznimne estetike, priznali i proročansku notu serije “Apokaliptični svijet”.

“Suvremeno, proročansko djelo koje dočarava duh vremena nemirnog svijeta. Naslikani sredinom 2019. godine, prije nego što smo znali za covid-19, trodimenzionalni, organski ožiljci našeg uništenog planeta kao da su otrovni”, napisao je profesor Andrew Hemingway za sliku “Planet Fire” i dodao da “uništenje još jednom pronalazi svoju platformu u novom radu Lupinova nimalo tihog očaja”.

Profesor Brendan McMahon njegov je rad “Mordred Redux” nazvao – fenomenalnim. “Mračno, sa slutnjom, prigušeno oklopom koji prianja uz kožu i nosi ožiljke bitke, ali je i dalje moćan i prkosan. Raspelo je dodir genija. Složena studija o zlu koja Lupinov ‘lupinizam’ odvodi na posve novu razinu”, napisao je McMahon te pohvalio i “Spirit of Europe”, 28 kilograma tešku skulpturu koja prikazuje odlazak Ujedinjenog Kraljevstva iz Europske unije.

“Planet Fire” i “Planet Apocalypse” su, kaže nam Lupino, najjednostavnija, ali i središnja djela novog opusa koji ima upečatljivu poruku. “U njima sam, još prije pandemije, upozoravao da najviše zagađenja dolazi iz Kine. Zato je tu zmaj, kineski simbol, koji krakove širi po čitavom svijetu”, objašnjava umjetnik kojem je pandemija poremetila poslovne planove, odnosno, odgodila izložbe u Dusseldorfu i Zagrebu. Ona u New Yorku zbog sigurnosnih je mjera otvorena bez posjetitelja, ali je, nakon potpune zabrane, zatvorena do daljnjeg.

Nenadanu stanku Lupino iskorištava za nove radove. Za jedno djelo treba mu, kaže, otprilike tjedan dana danonoćnog rada, a na svom balkonu ovih dana dovršava “Lady Koronu”, nastavak čitave sage o čovjekovu utjecaju na okoliš i njegovim dramatičnim posljedicama.

“Sad ih skupljam i čekam da ih vidi cijeli svijet. Baš mi je dobro krenulo, i s umjetničkog i poslovnog aspekta, ali ova pauza isto valjda ima neki razlog”, kaže Lupino i dodaje da se protiv sveopće panike i depresije bori duhovnošću i traženjem pozitivnog u trenutnoj situaciji.

“Na sve ovo gledam optimistično. Zemlja će se malo relaksirati, ohladiti, a ljudi će, nadam se, spoznati da nije sve u materijalnom i da moraju imati više suosjećanja”, poručuje Lupino, a priču zaključuje svojom najvažnijom životnom jednadžbom, nastalom iz vlastita životnog iskustva: “Jednostavno je, čim si materijalno prebogat, odmah si duhovno siromašan. Zato bismo se trebali više okrenuti nekim višim silama, Bogu… Pritom ne mislim samo moliti se i ništa ne raditi, upravo suprotno, treba tražiti Boga u sebi”.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More