Šest filmova i događanja zbog kojih morate posjetiti 25 FPS

25FPS

Ususret jubilarnom desetom izdanju donosimo vam izbor šest filmova iz programa zbog kojeg ovogodišnji filmski festival 25 FPS nikako ne smijete propustiti.

TEHERAN-GELES, Arash Nassiri
Četvrtak, 25. rujna u 19.00 // Konkurencija 1: Kino Svemir

Na scenografiju se često gleda kao na jedan od tehničkih elemenata filma, koji najčešće predstavlja nezamjetni okvir priče. No može li dekor postati akter? I te kako! Redatelj Arash Nassiri koristi zračne snimke Los Angelesa kako bi stvorio specifičnu verziju Teherana. Njegov Teheran-Geles (čitati: Teheranđeles) projekcija je budućnosti iranske metropole iz 1970-ih, u kojoj su njezine prozapadnjačke tendencije dovedene do svoje filmske sadašnjosti. No neo-noireovske zračne snimke, kojih se ne bi posramili Nicolas Winding Refn ili Gaspar Noé, ispod blještavih svjetala i sjajnih površina otkrivaju priče o otmicama i zastrašivanjima. Nassiri će osobno predstaviti film zagrebačkoj publici u četvrtak 25. rujna u 19.00 sati.

Tehran Geles

KRUTI OTPAD, Louis Henderson
Petak, 26. rujna u 18.00 // Konkurencija 3: Kruto kino

Provokativni filmski esej Kruti otpad gorko nas podsjeća da se zapadni svijet u iCloudovske visine može popeti samo gazeći po ramenima onih koji su i dalje prisiljeni puzati po blatu. Sastavljen od niza internetskog, filmskog i video footagea koji se bavi kolonijalnom prošlosti i njezinim posljedicama u sadašnjosti, Henderson umnažanjem ekrana stvara svojevrsni vrtlog koji nas s oblaka spušta ravno u neokolonijalnu realnost, pritom nam tragično demonstrirajući da tehnološki napredak dolazi sa cijenom, i to cijenom koju najčešće plaća netko drugi.

All That Is Solid

LET YOUR LIGHT SHINE, Jodie Mack – 16 mm kinokoncert
Petak, 26. rujna u 22.00 // Expanded cinema

Stadionski rock koncert, euforija i oduševljenje koje takav spektakl izaziva, apstraktna animacija i dokumentarni film o vlastitoj majci. Sve to u jednom programu i k tome uz pjevanje uživo. Nismo očekivali da ćemo ikada naići na takvu, naoko nemoguću smjesu. Let Your Light Shine Jodie Mack je sve to, 75-minutni show za emocije i 16-milimetarski postpsihodelični program strukturiran poput rock koncerta, s predgrupom, hedlajnerom i bisom. I to kakvim 3D bisom! Započinje s dvije nijeme, apstraktne grafičke animacije čije formalističko istraživanje šarenih tekstura, uzoraka, ritma i boja u tradiciji apsolutnog filma, eksplodira na našoj retini te nas uvodi u središte programa, 41-minutnu animirano-dokumentarnu rock operu kojom ova “rađajuća zvijezda svjetske avangarde“ na izokrenutu vlastitu obradu Dark Side of the Moon odaje počast majčinom propalom biznisu s prodajom filmskih plakata i obožavateljskoj kulturi holivudske memorabilije.

Kulminacija slijedi u hipnotičkom završetku s dva posljednja filma u programu koji se gledaju kroz prizmatske naočale koje stvaraju 3D efekt raspršenog svjetla, baš poput legendarne naslovnice Pink Floyda. Sjajne boje i blještavi odrazi transformiraju kino kakvo znamo i lansiraju nas u središte spektakularnog stadionskog light showa. Povedite svoju djecu, roditelje i susjede, te pozovite sve animatore koje poznajete!

Listening thrills

TK, Damir Očko
Subota, 27. rujna u 18.00 // Refleksi

Nastavljajući se na raniji film Spring (2012), TK u središte pozornosti ponovno vraća umjetnikovo zanimanje za jezik tijela i njegov odnos sa socio-političkim kontekstom “fizičkog prisustva”. Naslov TK onomatopejski je opis zvuka kamena koji udara o tlo ili zagriza zubiju. Kroz osmomodijelnu poemu umjetnik gradi rad u kojemu poezija susreće pokrete, zvukove, tišinu, tijela i – izdržljivost. Drhtavi mišići, koža i udovi nastoje ostati mirni dok kamera promatra kako se sve raspada i tijela zadržavaju vrlo malo kontrole. Projekcija filma je i njegpova svjetska premijera. Film će publici predstaviti autor osobno.

TK

Koristimo priliku pozvati vas i na ostale filmove iz programa Refleksi. Prikazuje se najbolje od svježe hrvatske eksperimentalne produkcije: K18 Zlatka Kopljara, A.D.A.M. Vladislava Kneževića i Until a Breath of Air Marka Tadića.

ŠIROKO TI POLJE/ŠTOGOD, Sergio Caballero
Nedjelja, 28. rujna u 18.00 // Konkurencija 6: Kino je film

Španjolski redatelj Sergio Caballero u kokurenciji je s filmom Široko ti polje/Štogod. To je osebujna, neukusna i urnebesna interpretacija horor-klišeja o opsjednućima i egzorcizmima u kojem likove igraju natruli ostaci ručka, a demonske lutke progone i samu filmsku strukturu. ”Tatice, kuća nam je puna crnih rupa, a moj um je prljav”, samo je jedna u nizu replika koja će testirati estetski probavni trakt i najdobroćudnijih filmskih sveždera, ali vas pritom i dobro zabaviti. Ako ne vjerujete, bacite oko na trailer i probajte odgovoriti što je taj vrag koji se njiše na ljuljački – je li to Duchampov pisoar ili obično – govno? Široko vam polje!

MONUMENT FILM, Peter Kubelka
Nedjelja, 28. rujna u 20.00 // Expanded cinema

Austrijski filmski autor Peter Kubelka snažna je i nesmiljena sila filmskog svijeta već dulje od pola stoljeća. U opusu ne duljem od ukupno sat vremena sažeo je i artikulirao temeljne osobine analognog filma, izdvajajući film kao zasebnu umjetničku formu. Njegov film iz 1960, Arnulf Rainer, koji se sastoji samo od najčišćih elemenata svjetla i tame, zvuka i tišine, ostat će jedno od najradikalnijih postignuća u povijesti filma. Kao reakcija na ovaj prijašnji rad, njegov novi film, Antiphon, predstavljen je 2012. godine kao dio Monument Filma, snažne poruke o cjelovitom mediju. S dva 35-milimetarska projektora smještena u gledalište, svaki se film prikazuje zasebno, a zatim se spajaju kao dvostruka projekcija, i jedna uz drugu i jedna na drugu. Tijekom ove nesvakidašnje projekcije, Peter Kubelka će govoriti o svojim teorijama, objašnjavajući razlike između filma i digitalnih medija te pojašnjavajući svoju vjeru u opstanak filma.

Monument Film

Inesa Antić

Imate mišljenje? Iskažite ga!
Loading...