Putujuća izložba Mirka Ilića stigla i u Zagreb

Tipografija je iskočila iz printanih stranica kao samostalna disiplina, postala je jedanko važna kao arhitektura, pa čak i skulptura. ‘Lettering Large‘ ispituje fenomen kroz čitav niz različitih prizora prikupljanih iz svijeta koji nas okružuje.

Tehnologija je omogućila izradu i proizvodnju golemih slova, pa se tako povećala i želja za njihovim oblikovanjem i dizajnom. Ova je knjiga kronika slova koja su dio urbanog krajolika. Eminentni grafički dizajner i tipografski stručnjak Steve Heller se udružuje sa Mirkom Ilićem, najuspješnijim grafičkim dizajnerom s ovih prostora kojim se ponosimo, da objedini najdramatičniji i najnarativnije primjere razabrane sa lokacija diljem SAD-a, Europe i Azije.

Mirko Ilić održao je predavanje, na dan otvorenja izložbe u prostoru DAZ-a na Trgu bana Jelačića, povodom knjige ‘Lettering Large: Art and Design of Monumental Typography‘ koju zajednički potpisuje s poznatim kritičarom dizajna Stevenom Hellerom popratni je to događaj otvaranja putujuće izložbe posvećene omotima knjiga slavne izdavačke kuće Penguin Books, Izložba pod nazivom PENGUIN BOOK COVERS održavat će se od 21. siječnja u Galeriji HDD-a. Radi se o putujućoj izložbi posvećenoj omotima knjiga slavne izdavačke kuće Penguin Books čija je turneja započela povodom Penguinovog 75. rođendana.

Prije tri godine istim je povodom objavljena i knjiga ‘Penguin 75‘ u kojoj je dugogodišnji kreativni direktor Penguina Paul Buckley sakupio pregled od 75 najzanimljivijih naslovnica njihovih izdanja pridodajući im kratke tekstove dizajnera i ilustratora, ali i samih pisaca, koji opisuju proces i okolnosti nastanka svake pojedinačne naslovnice ili serije naslovnica.

Izložba je osmišljena na sličan način, no do danas je proširena na preko 250 izložaka, a objedinjuje i okuplja dizajnerske, ilustratorske i spisateljske autore kao što su: Paul Auster, Nicholas Blechman, David Byrne, Brian Cronin, Elizabeth Gilbert, Hanif Kureishij, Roseanne Serra, Art Spiegelman, Ruben Toledo, Tomero Hanuke, Paul Sahre, Chris Ware, i mnogi drugi dizajneri, ilustratori i autori knjiga. Kustosi projekta su Paul Buckley i Mirko Ilić, čijom je zaslugom izložba i pristigla u Zagreb.

Iliću i Helleru ovo je već peta zajednička knjiga, a od toga druga koja je posvećena specifičnim tipografskim fenomenima, nakon ‘Handwritten: Expressive Lettering in the Digital Age‘, koja se bavila razvojem rukopisnih pisama u kontekstu rastuće digitalizacije izražajnih sredstava grafičkog dizajna. Za razliku od tog područja, gdje su se autori nužno referirali na tzv. ‘small-scale’ projekte, ovaj put pristup je dijametralno suprotan – riječ je o monumentalnoj tipografiji mahom u eksterijerima, uglavnom signalističke, ali i dekorativne funkcije, koja je katkada reproducirana digitalno, a ponekad komponirana analogno.

Knjiga je posvećena Miltonu Glaseru i Mihajlu Arsovskom, doajenu hrvatskog dizajna vizualnih komunikacija, a uključeni su radovi hrvatskih dizajnera, fotografa i umjetnika Šime Strikomana, Ante Rašića (i Studio Rašić), Roberta Čanka (TBWA/RAAD), Damira Fabijanića, Brigada i Bruketa&Žinić OM, Damira Gamulina, Roberta Leša, Branimira Sabljića, Krešimira Stanića i Viktora Popovića.

Mirko Ilić rođen je u Bosni. Profesionalnu dizajnersku karijeru započeo je u Europi sudjelujući kao ilustrator i umjetnički direktor u kreiranju brojnih postera, omota albuma i stripova. Godine 1986. odlazi za SAD gdje radi kao ilustrator vodećih magazina i novina. Godine 1991. postaje umjetnički direktor Time magazina (međunarodno izdanje), a godinu kasnije i umjetnički direktor editorijala u New York Times-u. Godine 1995. osniva Mirko Ilić Corp.; studio grafičkog dizajna i 3-D kompjuterske grafike. Primio je nagradu Društva ilustratora, Društva dizajnera u izdavaštvu, Društva novinskog dizajna, Kluba umjetničkih direktora i ID Magazina. 1994. i 1995. godine radio je kao potpredsjednik AIGA ogranka u NY. Cjelokupan rad Mirka Ilića (preko 200 knjiga, 500 magazina…) izdan je u monogorafiji Dejana Kršića: Mirko Ilić (AGM, Zagreb, 2007) i Mirko Ilic: Eye to Hand (MikserBooks, Beograd 2011).

Sa Miltonom Glaserom predaje dizajn na Cooper Union-u u New York-u, te ilustraciju na postdiplomskim studijima Fakulteta vizualnih umjetnosti (SVA) u New York-u. Sa Stevenom Helerom bio je koautor knjiga: Genius Moves: 100 ikona grafičkog dizajna (2001), Handwritten (2006), The Anatomy of Design (2007), Icons of Graphic Design (2008), i Stop, Think, Go, Do (2011). Sa Miltonom Glaserom je koautor knjige The Design of Dissent (2005).

”Često ljudi misle da je meni taj New York pao sa neba, ili da mi ga je tata kupio. Ja sam u Ameriku pošao sa kuferom radova, par tisuća crteža i ilustracija, stotine naslovnica… Kada sam ih pokazao Miltonu, odmah me pitao imam li gdje raditi. Rekao sam da to mogu bilo gdje, za kuhinjskim stolom, u parku… Rekao mi je da u svom studiju ima uvijek stol viška i da ga mogu koristiti kad god želim. Danas imam studio u toj istoj Miltonovoj zgradi. Imao sam sreću da sretnem Miltona, koji je uspješan i dobar čovjek, i koji mi je radi toga postao uzor. Samo upješan čovjek može biti dobar, oni polu-uspješni su zločesti. Milton me je naučio da se dobro šalje dalje. Uvijek se trudim drugim ljudima pomoći najviše što mogu, naročito mladim, kao što su on, a i mnogi drugi pomogli meni.”

Antonia Matković

Imate mišljenje? Iskažite ga!
Loading...