Puna vam je kapa svega i pred pucanjem ste? Dođite u Rijeku na radionicu vrištanja

"Glasan šapat" je radionica koju novi festival TranziT realizira u suradnji s austrijskim umjetnicima Christinom i Johannesom Lederhaas.

Još od sedamdesetih godina prošlog stoljeća na vrištanje se, osim kao na izljev straha ili divljaštva, gleda i kao na koristan način za oslobađanje stresa. Za dobro urlanje, naravno, nije potrebna posebna radionica, ali kako bi sva ta buka doista rezultirala smanjenom količinom napetosti i ljutnje, ne bi bilo loše poslušati “stručnjake za deranje” koji uskoro stižu u prijestolnicu kulture i educiraju zainteresirane kako da od običnog vrištanja naprave tehniku koja smiruje i oslobađa nakupljene emocije.

Rijeka, naime, u kolovozu dobiva novi festival TranziT, europski festival suvremenih kazališnih praksi koji promovira europske i domaće nezavisne izvedbene umjetnike i mala vaninstitucionalna kazališta, dok programski donosi radove koji su u sinkronicitetu sa suvremenom publikom te društvenim i tehnološkim kontekstom. Festival se odvija u sklopu programa Kuhinja različitosti Europske prijestolnice kulture, organizira ga Kreativni laboratorij suvremenog kazališta KRILA, a započet će radionicom vrištanja i javnom prezentacijom “Glasan šapat” koju će realizirati austrijski umjetnici, voditeljica Christina Lederhaas te umjetnički suradnik Johannes Lederhaas iz Graza.

Radionica “Glasan šapat” održat će se 21. i 22. kolovoza riječkoj Filodrammatici i trajat će od 16 do 21 sat, sa stankom od sat vremena. Program uključuje i javnu prezentaciju na Jadranskom trgu u Rijeci, gdje će polaznici radionice vođeni Christinom Lederhaas javnosti prezentirati rezultate istraživanja neuobičajenih glasova, od onih vrlo tihih do vrlo glasnih, koji prolaze pored uobičajenih i preskaču kroz nekoliko konkretnih i apstraktnih zvučnih skulptura u javnom prostoru.

Ovdje se možete prijaviti na radionicu “Glasan šapat”

“Vrištanje može biti oslobađajući čin. Može biti čin oblikovanja intenzivnog glasa u prostoru. Može biti čin emancipirajućeg glasnoga glasa koji izlazi iz svoje kutije tabua i pronalazi ugodna mjesta za sebe u tvojem tijelu i tvojem gradu. Na radionici ‘Glasan šapat’ fokus će biti na rezonanciji glasa sudionika s drugim glasovima u prostoru, a sudionici će se osvrnuti na tijelo i unutrašnji precizan dijalog između napetosti i opuštanja. Nakon toga, polaznici izlaze na ulice u potrazi za aranžmanima u javnom prostoru, kako bi uživali u glasnoći i istovremeno držali uši širom otvorene prema okruženju kroz koje se njihov glas probija”, poručuju organizatori.

“Za mene, vrištanje je čin velikog napora i zanima me kako kroz vježbanje sposobnosti slušanja jedno drugoga i prostora možemo raditi na lakoći ovoga čina. Također, zanima me preraspoređivati glasan glas u gradu i trasformirati ga izvan njegovih uobičajenih aranžmana između moći i nemoći”, istaknula je voditeljica radionice Christina Lederhaas.

Inače, Festival TranziT inicijalno je zamišljen kao višemjesečni program koji je usmjeren na suvremenu nezavisnu europsku produkciju. Pilotno izdanje trebala su činiti tri rada suvremenih kazališnih praksi i jedna radionica, no u novonastalim okolnostima uzrokovnih COVID-krizom, program Festivala reduciran je na jednu predstavu te na radionicu s javnom prezentacijom. Festival uključuje i predstavu “Dragocjeni biser” Ivane Peranić, koja ovim radom nastavlja umjetničko istraživanje kompleksa sjećanja i implicitne memorije tijela kao temelja koreografsko-glumačke igre, a koje je počela prije tri godine u predstavi “Pod pozornicom”, jednom od najuspješnijih plesnih predstava i predstava pokreta u 2017. godini.

Kreativni laboratorij suvremenog kazališta KRILA je umjetnička organizacija koju su početkom 2011. godine u Rijeci pokrenuli kazališni i izvedbeni umjetnici i pedagozi Ivana Peranić (Hrvatska) i Jorge Correa Bethencourt (Španjolska), nakon što su se educirali, radili i živjeli u Londonu. Svu svoju inspiraciju, znanje i iskustvo unijeli su u osmišljavnje edukacijskog programa KRILA, te nastavili u Rijeci umjetnički djelovati, surađivati i raditi. Ključne aktivnosti su produkcija kazališnih predstava i izvedbenih projekata; osmišljavanje i realizacija programa umjetničke edukacije namijenjene djeci, mladima i odraslima u kojoj je naglasak stavljen na edukatora stvaraoca i ko-autora; razvijanje suradničkih odnosa s domaćim umjetnicima, mladim stvaraocima, studentima, udrugama, školama, ustanovama te umrežavanje i suradnja s međunarodnim umjetnicima i organizacijama.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More