
“Prolaznici” Zorana Kolarića: Prekrasna priča o koreografiji čovjeka i prostora
"Kolarićevi prolaznici možda žure nekome u susret, možda se od nekoga rastaju, možda strepe, a možda se raduju onomu što ih čeka izvan granica kadra u kojem ih je autor zamrznuo."
U Galeriji fotografija Fotokluba Split otvorena je izložba “Prolaznici” Zorana Kolarića, ciklus od trideset crno-bijelih fotografija nastalih za vrijeme Kolarićevih posjeta brojnim europskim gradovima – Lisabonu, Riminiju, Istanbulu, Puli, Subotici, San Marinu, Šibeniku, Zagrebu i Pragu, a koje tematski povezuje autorova intencija propitivanja i interpretacije odnosa čovjeka i prostora. Izložba je otvorena do 4. veljače.
Kako u predgovoru izložbi ističe kustosica Ana Žanko – umjesto egzaltirane šarolikosti i živopisnosti kakva nam se uobičajeno nudi na fotografijama/razglednicama spomenutih gradova, Kolarićeve fotografske zabilješke tendenciozno su minimalističke – čovjek i grad (ili priroda) na njima supostoje isključivo kao elementi kompozicije, svjetla i sjene.
“Izrazitu geometričnost i ritmičnost kompozicija autor – upravo na tragu ranije spomenutih velikana fotografije – podcrtava strogom monokromijom, koja dodatno naglašava atemporalnost fotografskog momenta. Ljudske figure, svoje prolaznike, Kolarić hvata ispred kulisa monumentalnih arhitektonskih zdanja ili u slobodi i nesagledivosti prirode, naglašavajući krhkost jednog naspram stabilnosti i trajnosti drugoga”, piše Žanko.
“Njegov fokus ostaje na dragocjenosti (svakog) trenutka koji u igri svjetla i sjene, čovjeka i prostora, može donijeti nešto novo – Kolarićevi prolaznici možda žure nekome u susret, možda se od nekoga rastaju, možda strepe, a možda se raduju onomu što ih čeka izvan granica kadra u kojem ih je autor zamrznuo. I utoliko se u njegovim prolaznicima može prepoznati svatko od nas, s našim ljudskim brigama, nadama, radostima i strepnjama i trenutcima koji čine tkanje života”, zaključuje kustosica.
Inače, Kolarić se fotografijom intenzivno bavi posljednjih deset godina, a usredotočen je na uličnu i dokumentarnu fotografiju, portret, akt i plesnu fotografiju. Za svoj rad je u Hrvatskoj i inozemstvu nagrađen više od pedeset puta.
“Dragocjen svjedok razvoja fotografije”: Fotoklub Split odabrao pobjednike velikog natječaja
“Ono čime me fotografija obogaćuje iz dana u dan kao osobu nije u nagradama, izložbama, pohvalama i lajkovima na netu (iako svega toga ima i sve to godi) nego u činjenici da promatrajući svijet kroz objektiv sve više razumijem, volim i vrednujem život primjećujući trenutke, detalje, motive te upoznajući mnoge drage ljude s obje strane objektiva. Mnogo toga bi mi vjerojatno u životu promaknulo da nisam otkrio ovu ‘magiju’ koja mi omogućuje da crtanjem svjetlom zaustavim trenutak vremena i zauvijek ostanem dio njega kao i on mene”, kaže Kolarić o ljubavi prema fotografiji, koja se u novom ciklusu materijalizirala u crno-bijele zapise čija pustoš, ali i monumentalnost savršeno upotpunjuje zimske pandemijske dane.