[VIDEO] Švedski film “PewPewPew”: Bizarna ilustracija ovisnosti o društvenim mrežama

U sklopu programa "Razgovor počinje filmom za roditelje“ u Velikoj Gorici je prikazan film "PewPewPew", bizarna priča o tinejdžerima koji obolijevaju od virusa sa čudnim simptomima, među kojima je i neutaživa želja za slavom.

U sjeni pandemije, politike i posrnule ekonomije već se godinama puno tiše, ali jednako dramatično događa još jedna pošast – naša ovisnost o internetu i trendovima te pretjerano dijeljenje osobnih podataka (o čemu govori i ovih dana vrlo popularan Netflixov film “The Social Dilemma”). Prvi na udaru su, naravno, oni najmlađi, a statistički podaci o mladima na internetu potvrđuju da opasnost vreba iz svakog kutka.

U Hrvatskoj 98% mladih, naime, ima osiguran pristup internetu, a na “mreži” dnevno provode u prosjeku tri i pol sata. Gotovo svako treće dijete u dobi od 9 do 17 godina na internetu komunicira s osobama koje nisu upoznali uživo. Nakon komunikacije s nepoznatim osobama, pokazuje zabrinjavajuća statistika, jedno od sedmero djece se našlo uživo s osobom koju su upoznali putem društvenih mreža.

Većina djece u dobi do 16 godina u 19 europskih zemalja izjavljuje kako koristi pametne telefone “svakodnevno” ili “gotovo čitavo vrijeme”. Navedeno predstavlja značajan porast u odnosu na podatke iz 2010. godine, kako u broju djece koja koriste pametne telefone, tako i u vremenu koje djeca provode na internetu. Međutim, dok se vrijeme koje djeca provode na internetu gotovo udvostručilo u nekim zemljama uključenima u istraživanje, velik broj djece još uvijek ne dobiva odgovarajuću potporu ili savjete od roditelja, učitelja ili prijatelja.

Scena iz filma “PewPewPew”

Brojna istraživanja pokazuju da se sve više djece susreće s pornografskim sadržajima na internetu, ali i da imaju probleme zbog vlastitog fizičkog izgleda jer smatraju da ne izgledaju dovoljno lijepo, pokazalo je istraživanje EU Kids online.

Važnost edukacije mladih, ali i roditelja bila je okosnica programa “Razgovor počinje filmom za roditelje“ održanog u Centru za djecu, mlade i obitelj Velika Gorica, a psihologinja Sanda Puljiz Vidović okupljenim je roditeljima naglasila važnost – slušanja djeteta. “Društvene mreže i tehnologija uopće nose mnogo prednosti, no činjenica je da se moramo educirati kako bi vodili kvalitetan suživot s razvojem tehnologije i kako bi naučili postavljati granice, jer društvene mreže imaju utjecaj na mentalno zdravlje naše djece. Djecu treba slušati. Ovdje možda svi najviše griješimo. Ako samo roditelj priča, a dijete sluša, to nije razgovor. Njihov svijet u mnogočemu je drugačiji od našeg”, napomenula je Sanda Puljiz Vidović u projektu kojeg su potpomogli Predstavništvo Europske komisije u Republici Hrvatskoj i Veleposlanstvo Kraljevine Švedske u RH.

Upravo o problemima s kojima se susreću mladi na društvenim mrežama progovara švedski film “PewPewPew”, prikazan u sklopu ovog edukacijskog programa. Uvršten je na brojne festivale diljem svijeta, a otvara brojna pitanja o društvenim vrijednostima, budućnosti, usamljenosti i opsesiji izgledom. Film redatelja Sergeja Vasiljeva priča je o virusu koji se širi među tinejdžerima švedskog grada Malmö, a simptomi su mu mučnina, vrtoglavica i – ogromna želja za slavom. Četiri zaražena tinejdžera bore se s bolesti dok pokušavaju shvatiti što im se događa i zašto se tako ponašaju.

Nakon projekcije filma uslijedila je rasprava o problematici filma sa stručnjacima, psihologinjom Sandom Puljiz Vidović, ravnateljicom Centra, psihologinjom Jelenom Kos, suradnicom centra i Katarinom Ivče Farnell, koordinatoricom programa Udruge za promicanje stvaralaštva i jednakih mogućnosti Alternator, koja je organizator događaja. “Ovakve povratne informacije samo dokazuju kako se o ovakvim temama treba više govoriti, raditi na medijskoj pismenosti uopće i koliko zapravo ljudima na razini svakodnevice nedostaje komunikacije i razgovora. U budućnosti ćemo sigurno ponoviti program jer roditelji traže još!“ poručila je na kraju Katarina Ivče Farnell iz Alternatora.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More