Osvrt na prvo izdanje: Pod dojmom emisije ‘Knjiga ili život’

Koraljka KirinčićPogledao sam emisiju ‘Knjiga ili život’. Imali su udarnu početnu reportažu o nekom prodavaču riba koji usto i čita knjige. A na kraju još udarniju reportažu o nekoj ženi koja ima nekakav hostel, a jednu sobu u hostelu, najmanju, nazvala je ‘Soba pisaca’. Najjebenije reportaže koje sam ikad vidio.

I Jagna Pogačnik vratila se na male ekrane u boljoj formi nego ikada. Rekla je da joj se jako sviđa što pisac Semezdin Mehmedinović u svoju prozu koja nije za široku publiku ne unosi nikakvu ideologiju i zaobilazi sve što bi prosječnom čitatelju bilo bitno. Mladi Postnikov rekao je da on baš zbog tog ne cijeni previše Mehmedinovićevu prozu jer po njegovom ukusu prešućuje puno toga bitnog. U studiju je nastala teška napetost.

I ja na kauču sam se sledio, bio je to jeben kritičarski dvoboj, Postnikov je zbog svoje mladenačke drskosti izgledao kao pobjednik. Bilo je fakat nabrijano, Jagna se nekako povukla u sebe, Postnikov ju je gledao čeličnim pogledom, teško je presuditi tko je tu pobijedio. Neću gledati slijedeće emisije, previše je nekako nabrijano, ne možeš predahnut, stalno neka furijana… Pa onaj prodavač riba s početka koji čita nakon posla… I ona ženska sa sablasnom ‘Sobom pisaca’ u nekom hičkokovskom hostelu na rubu grada… Nemam ja više živaca za takva nabrijana luđaštva, morali su na ekran stavit znak da je zabranjeno gledati mlađim od 18, fakat su predaleko otišli, još mi iz glave ne ide taj sukob Jagna-Postnikov, žrtveno janje Mehmedinović.

Gordan NuhanovićJebeno okrutno, ali opet i tako uzbuđujuće napeto. Ipak bolje da nisam gledao. Za sljedeću emisiju imam im jednog frenda Tomija koji ulazi s kamerom u kanalizacije, unutra snima kvarove na cijevima, a navečer čita romane Marije Jurić Zagorke. To bi se dobro uklopilo u tu suludo pomaknutu emisiju. Znam da bi emisije iz kulture trebale biti malo pomaknute i uznemirujuće, ali ovo je otišlo predaleko.

I izgled i glasanje voditelja Nuhanovića bilo je nekako predapokaliptično, zlokobno, pa onda “kleopatra-zlokobnica”, tako bih nazvao frizuru voditeljice koja isto unosila neku edgaralanpoovsku uznemirenost u emisiju koja bi u svojoj još luđoj varijanti trebala nositi naslov Knjiga ili smrt. Ne znam hoću li skupiti emotivne snage za gledanje nove emisije. Prestar sam za takva hiperbolična, da ne kažem dijabolična uzbuđenja.

Željko Špoljar