Najutjecajnija svjetska umjetnica Hito Steyerl sudjeluje u riječkom projektu “Usijano more”

Slavna njemačka umjetnica svoje će radove predstaviti u sklopu velike izložbe kojom projekt "Rijeka 2020 - Europska prijestolnica kulture" dolazi do svog vrhunca, a zgrada riječkog Exporta postaje nova izložbena atrakcija.

“Usijano more”, središnja izložba programa Dopolavoro projekta Rijeka 2020 – Europska prijestolnica kulture, prva je velika izložba u zgradi Exporta na Delti, a među petnaest umjetnika koje okuplja nalazi se i Hito Steyerl, njemačka umjetnica koju je ugledni časopis Art Review proglasio najutjecajnijom osobom u svijetu umjetnosti 2017. godine.

Vizualnu umjetnicu Hito Steyerl nazivaju i inovatoricom esejističkog dokumentarca. Trenutno je profesorica nove medijske umjetnosti na Sveučilištu umjetnosti u Berlinu, gdje je sudjelovala u osnivanju Istraživačkog centra za proxy politiku. Stvara kao filmaš i autor u području esejističkog dokumentarca, filmografije i postkolonijalne kritike te kao producent i teoretičar. Studirala je na Japanskom institutu za pokretnu sliku i Sveučilištu za televiziju i film Münchenu, a od izlaganja na Manifesti 2004. postaje sveprisutna u najpoznatijim galerijama i muzejima, časopisima, antologijama, kao i njezinim vlastitim publikacijama, uključujući kritički priznatu “Duty Free Art: Art u doba planetarnog građanskog rata” 2017. godine.

S naglaskom na nevidljive ekonomije i nove oblike rada povezane s morem, njemačka kustosica Inke Arns okupila je radove petnaest autora svjetskoga glasa koji se bave neobičnim i radikalnim pojavama, od čudnih internetskih trgovina do carstava amaterske pornografije i drugih “zlatnih obala” – ukratko: morem rada. Usijano more polazi od činjenice da je u geografskom smislu Europa pomorski kontinent, dok je more oduvijek suštinski oblikovalo njezin razvoj: sagleda li se odnos duljine obale prema ukupnoj površini kopna, Europa ima više kontakta s morem nego bilo koji drugi kontinent. Luka, kao i more, za Rijeku nisu samo mjesto utovara i istovara, dolazaka i odlazaka brodova. Luka je u srcu grada i simbolički važna za njegov identitet. Zato su more i novi oblici rada i ekonomija koji su vezani uz more, iznimno važni i za Rijeku i za Europu.

Mrle predstavio Zvučni karburator: “Svaki grad ima svoj identitet, a kako zvuči Rijeka?”

Na izložbi koja se može razgledati sve do 31. listopada bit će predstavljeni radovi europskih i svjetskih umjetnika i skupina: Aram Bartholl (DE), Ursula Biemann (CH), DISNOVATION.ORG (FR/PL), Jacob Hurwitz-Goodman (US) / Daniel Keller (DE), Steffen Köhn (DE), Lawrence Lek (GB), Rebecca Moss (GB), Jenny Odell (US), Elisa Giardina Papa (IT), Lisa Rave (DE), Marie Reinert (FR), Tabita Rezaire (GF), RYBN (FR), Sebastian Schmieg (DE) i Hito Steyerl (DE).

Dan nakon otvorenja Usijanog mora, u petak 21. kolovoza u Exportdrvu na red dolaze još dvije izložbe: instalacija Oblomo: zaposlen lijenošću slovenskog multimedijalnog umjetnika Saše Sedlačeka koja posjetitelje nagrađuje ako su lijeni i ništa ne rade, te izložba “Terra Effluviens” kustosa Nikole Bojića koja nakon gotovo 50 godina u Rijeku vraća spektakularne dijagrame iz studije „Sistematizacija fenomena čovjekove okoline“ poznatog hrvatskog arhitekta Branka Petrovića iz 1971. godine.

Inače, program Dopolavoro u Rijeci je prije nekoliko dana započeo otkrivanjem interaktivne umjetničke instalacije “Histerične mašine” svjetski poznatog umjetnika-robotičara, Kanađanina Billa Vorna. Osim što su metalni roboti, koje pokreće hidraulični sustav, atraktivni sami po sebi, ova izložba publiku nastoji potaknuti na razmišljanje o naravi umjetnog života i osnovnih filozofskih i socioloških pitanja o tome kakav je odnos između strojeva i ljudi, a istodobno postavlja i pitanje kako je moguće u kratkom vremenu osjetiti empatiju prema “bićima” čije je ponašanje naočigled disfunkcionalno, apsurdno i devijantno.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More