Medijski pad Ellen DeGeneres: Kako jedan trač može pokrenuti lavinu i ugroziti karijeru

Kad već ne može stvarati nove zvijezde, Hollywood se u ovim pandemijskim danima bavi - gašenjem postojećih.

U očima svjetske javnosti, Ellen DeGeneres godinama je bila velika humanitarka, kraljica popodnevnog TV termina i komičarka koja na svojim nastupima nikad ne psuje. Bila je i pravi simbol žrtve koja se prometnula u borca, jaki glas LGBTQ+ zajednice i sve ono dobro u pohlepnom i iskvarenom Hollywoodu – sve do jedne priglupe Twitter akcije koja je, na čuđenje mnogih, poprimila globalne razmjere i otvorila Pandorinu kutiju emisije u kojoj se ljubaznost, po svemu sudeći, zagovara samo kad su kamere uključene.

Na samom početku globalne pandemije, Ellen je bila najbogatija američka voditeljica (procjenjuje se da je “teška” oko 490 milijuna dolara) koja se zbog epidemiološke situacije iz velikog holivudskog studija morala povući u svoju (još veću) holivudsku kuću te home made verzijom talk-showa “ljudima dati nadu” i, naravno, učiniti sve da njezin planetarno popularni talk-show u ovim izazovnim vremenima ne padne u zaborav. Prve manje greške u koracima napravljene su upravo u udobnosti skupog kućnog naslonjača – Ellen je za produkciju svog “kućnog showa” umjesto vlastitih zaposlenika angažirala vanjsku produkciju, a u jednoj od tih kućnih epizoda je ustvrdila da se osjeća “kao u zatvoru”.

S obzirom na to da živi u višemilijunskoj vili s bazenom, šumom i teniskim terenom, ta je njezina izjava toliko odjeknula da se ubrzo morala i ispričati, ali nije baš pomoglo – prozvana je “ultimativnom Karen” (naziv koji se u SAD-u dodjeljuje privilegiranim bjelkinjama), a njezina publika je počela shvaćati da Ellen više nije “relatable”. Milijun po milijun i vila po vila doveli su do toga da slavna voditeljica s običnim američkim pukom više nema previše dodirnih točaka, a vidjelo se to i u njezinom posljednjem Netflix specijalu nazvanom upravo “Relatable”, koji je imao misiju da spasi njezin imidž, a zapravo ga je dodatno narušio jer je – iznenađujuće loš.

Komičar s B-liste “namirisao krv”

Da se u svemu tome krije puno više od povremenog nespretnog i(li) povlaštenog komentara, namirisao je ili doznao manje poznati komičar Kevin T. Porter, koji je na Twitteru je zatražio od pratitelja da sa svijetom podijele neugodna iskustva s poznatom voditeljicom.

The Ellen DeGeneres Show već se mjesecima emitira iz raskošnog doma slavne voditeljice

Iako danas tvrdi da “nije očekivao takav odjek”, zapravo je potpuno jasno da joj je Porter poželio uništiti karijeru i u tome, čak i za dramatične holivudske uvjete, došao prilično daleko. Nakon nekoliko stotina iskustava koja Ellen ne prikazuju u najljepšem svjetlu, priča se proširila i na njezine djelatnike koji već mjesec dana prepričavaju kako u studiju Warner Brosa godinama trpe šikaniranje, rasizam, seksizam, a neki tvrde – čak i zlostavljanje.

Procurile tajne: Nova knjiga otkriva kako su zvijezde ucjenama oblikovale Instagram

Raspričali su se, naime, sadašnji i bivši radnici na The Ellen DeGeneres showu i na društvenim mrežama otvoreno progovorili o zlostavljanju od strane producenata, ali i šikaniranju od strane voditeljice. Komičarka koja je zbog šikaniranja skoro izgubila sve, i to kad je, sredinom devedesetih javnosti priznala da je lezbijka, a onda u vlastitoj emisiji počela gorljivo zagovarati upravo ljubaznost (svaku epizodu završava uzrečicom Budite ljubazni jedni prema drugima), zapravo je, ako je vjerovati svim tim “iskazima” – daleko najneljubaznija od svih.

“Nikad je ne gledajte ravno u oči”

“Ako je vjerovati” zapravo znači da sva ta svjedočanstva zasad nemaju ime i prezime i vrlo se lako mogu svesti na bijes frustriranih mladih producenata koji iz ovih ili onih razloga nisu uspjeli u Hollywoodu. Prema njima, Ellen DeGeneres ne dopušta da je se gleda izravno u oči (začudo, riječ je o vrlo čestom traču koji kruži oko brojnih zvijezda), svaki dan u uredu bira jednu žrtvu i nad njom provodi klasični bullying, ne kontrolira starije producente (od kojih je jedan u ovom valu rušenja Ellen optužen i za seksualno uznemiravanje) te se, zapravo, potpisuje pod emisiju s kojom sadržajno i produkcijski ima vrlo malo veze. Ukratko, više se ne snalazi u velikom pogonu kojeg je 17 televizijskih sezona stvarala u, moramo dodati, vrlo teškoj konkurenciji.

Svaki je polu-celebrity, sigurno ćete se sjetiti, početkom novog milenija imao svoj talk-show i pokušavao biti nova Oprah Winfrey. Ipak, uspjelo je samo Ellen, koja se promoviranjem dobrih djela i heroja, davanjem potrebitima i jakim vezama s holivudskom elitom brzo nametnula kao apsolutni vladar nimalo lagane, a opet tako atraktivne talk-show forme.

U namjeri da ostane “relatable”, slavna voditeljica napravila je nekoliko velikih medijskih pogrešaka pa je prozvana “ultimativnom Karen”

Da je “ljubazna Ellen” zapravo jedna od najvećih prevara Hollywooda, pričalo se godinama – i to ne samo u njezinu TV studiju. Jedna je konobarica, naime, ovih dana podijelila svoje kratko, ali izrazito neugodno iskustvo sa slavnom voditeljicom – Ellen i njezinu suprugu Portiju posluživala je s “neurednim noktom”, nakon čega je voditeljica užasnutim e-mailom od voditelja restorana tražila da joj uruči otkaz. Inače, sve priče koje uključuju Elleninu suprugu, umirovljenu glumicu Portiju de Rossi, uvijek završavaju isto – Ellen ide okolo i “sije zlo”, a Portia se ispričava i pokušava umanjiti štetu.

Iznenađujuće, Ellen DeGeneres se o ovom fenomenu pljuvanja po njezinom ponašanju još nije oglasila. Možda i bolje, jer kad se konačno oglasila pred svojim zaposlenicima (e-mailom, jer zbog korone ne izlazi sa svog 50 milijuna dolara vrijednog imanja), priče su postale još učestalije. Njezino je obraćanje, tvrde zaposlenici, lažno i lišeno ikakve empatije o svemu što joj se godinama događalo pred očima.

“Kako smo eksponencijalno rasli, nisam uspjela ostati upućena u sve i oslanjala sam se na druge, misleći da će raditi svoj posao onako kako je od njih zatraženo. Neki to očito nisu učinili. To će se sad promijeniti i posvećena sam tome da se više nikad ne ponovi”, napisala je Ellen u svom pismu, a zaposlenicima su se obratili i prozvani producenti. “U gotovo dva desetljeća, tri tisuće epizoda i tisuću ljudi koji su radili u našem studiju, trudili smo se stvoriti otvoreno, sigurno i inkluzivno radno okruženje. Naša srca su slomljena i teško nam je doznati da je makar jedna osoba u našoj obitelji imala negativna iskustva. To nismo mi i to nije ono čemu stremimo, niti je ono što je Ellen pred nas postavila”, napisali su.

Gledanost talk-showa rapidno pada

Osim što su blijede isprike dodatno naljutile zaposlenike i potaknule nova “curenja informacija”, cijela ta priča ipak je utjecala na popularnost Ellen DeGeneres, barem onaj dio koji se može mjeriti aparatima. Što zbog svih ovih priča, a što zbog činjenice da je talk-show iz nečijeg doma zapravo obični podcast, njezin je talk-show ostvario najniže rezultate u posljednjih 17 godina. Ipak, producenti tvrde da je riječ o “lažnoj fami” te da će se show u eter vratiti ove jeseni te svoje emitiranje nastaviti do 2022. godine, dokad Ellen ima potpisan ugovor s medijskom kompanijom Warner Bros.

Dok mediji izvještavaju o tome kako se Ellen ne želi vratiti u novu sezonu, producenti tvrde da je sve u redu te da će se nove epizode emitirati od ove jeseni

Osim što u eteru godinama zagovara ljubaznost, Ellen nesumnjivo spada i među najveće holivudske humanitarce. Pomaže više od 50 dobrotvornih udruga, putem svoje emisije herojima i siromašnima daruje milijune dolara, a od 2018. godine u Ruandi ima i utočište za gorile. Unatoč tome, mediji i na stotine YouTube blogera koji je ovih dana prikazuju kao vješticu kao da su u nekom prešutnom krvoločnom osvetničkom dogovoru, u kojem se dobre stvari koje čini ne primaju ni izbliza kao njezina neljubaznost.

Biti neljubazan nije protuzakonito, a tražiti od suradnika da vas ne gledaju u oči, koliko god monstruozno zvučalo, zapravo spada u prilično česte holivudske zahtjeve. Ipak, ovoj zvijezdi javnost kao da to ne želi oprostiti, što, primjerice, nije slučaj s Tomom Cruiseom, koji je deklarirani čudak, čak i poludjeli scijentolog, ali za svoje filmske angažmane redovito dobiva više od 20 milijuna dolara te neizostavni pljesak (značajnog dijela) javnosti.

Baš kao i prije dvadeset godina kad je javno objavila da je gay, Ellen je opet na piku, a nad njezinom karijerom opet stoje upitnici. Čak joj i kontroverzni radijski voditelj Howard Stern, koji se s Ellen prvo dugo javno svađao, pa onda i javno mirio, savjetovao putem etera da se nanovo izbrendira te i javno postane – “ultimativna holivudska kučka”.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More