Lovro Pogorelić: “O svakom od nas ovisi kako ćemo se pozicionirati u ovoj situaciji”

Osim u organizaciji 21. izdanja svog velikog životnog projekta PagArtFestival, slavni pijanist mjesece s više slobodnog vremena provodi svirajući sve one skladbe koje dosad nije stigao odsvirati.

Sonatom J. Štolcera Slavenskog te osam od dvanaest “Transcendentalnih etida” F. Liszta u izvedbi pijanista Lovre Pogorelića prošlog je tjedna započelo novo izdanje festivala klasične glazbe PagArtFestival koji, unatoč i usprkos pandemijskim uvjetima, na nekoliko lokacija donosi “ozbiljnu glazbu u ozbiljnoj izvedbi, za ozbiljnu publiku”. Od samog početka, 1999. godine, glazbenim recitalom otvara ga njegov osnivač i umjetnički ravnatelj Lovro Pogorelić, podrijetlom upravo s Paga.

Nakon “Zimskog putovanja” F. Schuberta u izvedbi bas-baritona Krešimira Stražanca i pijanista Danijela Detonija, u subotu, 8. kolovoza, u crkvi Marijinog uznesenja, paškoj katedrali, na rasporedu su odabrani biseri barokne glazbe kojima će se predstaviti mlade umjetnice, flautistica Ana Batinica i orguljašica Tea Kulaš. U posebnoj atmosferi vrtova Staroga Grada Paga dogodit će se i posebna večer – u programu s djelima hrvatskih skladatelja, bit će izvedena praizvedba djela Ivane Kiš za gitaru i video pod naslovom Supertramp’s Journal, sa slikama i animacijom u video projekciji.

Iako atraktivan, ovogodišnji program je, kaže nam Lovro Pogorelić, daleko od planiranog – zbog pandemije i epidemioloških pravila, od nekih se stvari moralo odustati. “Smanjili smo obujam festivala. Prije nekoliko mjeseci, u planu smo imali šareni program s koncertima na brodu, u prirodi, pored vode… Htjeli smo nešto zaista posebno, ali sve te želje odgođene su za neko bolje vrijeme. Publika se mora popisivati, nositi maske, sve je to malo neobično, ali isplatilo se. Ova tri mjeseca donijela su strah kod nekih ljudi, mnogi su zatvoreni u kućama, navike su se promijenile”, kaže nam Lovro Pogorelić i dodaje da se jedno ipak nije promijenilo – njihova želja da publici ponude vrhunsku glazbu, ponekad i na neočekivanim lokacijama.

Na osobnoj razini, ovu situaciju ne smatram nekom štetom, nečim gdje sam izgubio. Nešto sam čak i dobio. O svakom pojedincu ovisi kako je u stanju sagledati cijelu situaciju i sebe pozicionirati u njoj.

“Često se igramo prostorima. Počeli smo s vremenom svaki prostor sagledavati kao nešto za koncert, stalno isprobavamo akustiku, plješćemo rukama”, kroz smijeh nam kaže pijanist s velikom međunarodnom karijerom i brojnim uspješnim koncertima po svijetu. Dodaje i da mu je novonastala situacija naveliko promijenila kalendar, ali manje koncerata, ističe, ne znači i manje sviranja – upravo suprotno.

Lovro Pogorelić od 1999. godine organizira PagArtFestival, obilježen brojnim sjajnim koncertima na atraktivnim lokacijama

“Za koncerte u Vijetnamu, Indoneziji i Maleziji ne znam jesu li odgođeni ili otkazani, tu su i koncerti u Hrvatskoj, Parizu… Ali, ne žalim se oko toga, jasno mi je kakvo je vrijeme. Neobično je izići pred publiku koja je razdvojena i nosi maske, ali, s druge strane, to znači da postoji velika želja za tim događanjem na kojeg će ljudi doći pa makar nosili i maske. Mislim da se i dalje treba planirati, ali sad, hoće li se išta od toga održati, ja se osobno ne bih time zamarao”, kaže Lovro Pogorelić.

“Divno je imati mjesece u kojima mogu vježbati ono što se meni sviđa, ono što sam oduvijek htio… Na osobnoj razini, ovu situaciju ne smatram nekom štetom, nečim gdje sam izgubio. Nešto sam čak i dobio. O svakom pojedincu ovisi kako je u stanju sagledati cijelu situaciju i sebe pozicionirati u njoj”, zaključuje.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More