Fascinantna ljepota vodenih mikro-krajolika

Kim KeeverKim Keever predstavlja nova apstraktna djela izložbom ‘Across the Volumes’ koja će biti otvorena od travnja ove godine u Waterhouse & Dodd galeriji u New Yorku.

Kim Keever stvara romantične mikrokozmičke pejsaže zadnja tri desetljeća. Atelje je pun kamera s desecima reflektora koji okružuju veliki akvarij napunjen vodom. Umjetnik stoji nad akvarijem i u njega istiskuje boju iz bočica koje su nekad sadržavale deterdžent. Boja prodire u vodu stvarajući predivne oblike, mjehure boje koji se guraju kroz vodu i s njom reagiraju.

Nekoliko malih prozirno-zelenih kapi slijede tamnije plave, koje se otapaju i raspršuju, zatim nestaju, prepuštajući svoje mjesto nekoj novoj obojanoj kapi.

Kim je rekao kako je s vremenom počeo primjećivati atmosferu koju svaki pigment proizvede na sebi svojstven način – naime, pigmenti imaju različitu molekularnu težinu, koja zbog gravitacijske sile potiče kretanje kroz vodu.

Pupoljci  volumena i gustoća boja podsjećaju na šarene meduze, obojane piroklastične oblake koji neprestano mijenjaju oblik. U samo nekoliko minuta, boje uspiju odigrati savršen ples, gurajući se i povlačeći. Zatim se spuste, malo po malo, stvarajući zamagljeno dno kombiniranih boja.

Jedna od uzbudljivijih natuknica u Kimovoj biografiji radio je na testiranjima u NASA-inim laboratorijima. Za to je vrijeme također pisao doktorat iz područja termodinamike. No, korak od doktorata sve je odlučio zaustaviti. Umjetnost je uvijek bila bitan dio njegova života. Ova ga je nagla promjena natjerala da se opet posveti kreativnom izražavanju svojih vizija. Ispostavilo se da mu je ta inženjerska podloga samo otežavala umjetnički put.

Prošlog srpnja, počeo je sa stvaranjem nove serije radova koja se fokusira na istraživanje i proučavanje boja i sugestivnih apstraktnih oblika. Ove fotografije su odmak od njegovih prijašnih radova koji su bili figurativnije prirode. Svaku fotku nakon razvijanja okrene naopačke, tako  se doima da boja ide u suprotnom smjeru, pomalo neprirodno ali nadasve zanimljivo. Pokušao je izbjeći svaku naznaku figurativnog, već viđenog i prepoznatljivog.

Dnevno proizvede jedan kvalitetan snimak (rad), dok pri svakom izlijevanju boje uspije snimiti otprilike sedam snimaka. Digitalne fotografije zatim obrađuje tako što ih centrira, reže i uvećava tako da dobije predivne detalje ‘oblaka’ .

Kim kaže da mu najviše pažnje i vremena ode na obradu fotografija. Nakon što ih obradi nekoliko stotina, odabere tek nekoliko najdražih i najuspjelijih; koji najčešće postaju print izdanja, u pet primjeraka, većih i manjih dimenzija.

Kimove panorame predstavljaju nastavak i naslijeđe tradicijskog pejsažnog slikarstva, kao i njegovu evoluciju. Keever se referira na pejsaže, posebno one iz vremena romantizma, te škole Hudson River, koji su često subverzivni i nose konceptualnu vrijednost.

Njegova je scenografija lišena pojma vremena, samo je materija bitna, dok je vrijeme nebitno, ono postoji ali mu se ne pridaje važnost. Ova nova serija fotografija je nešto drukčija od njegovog prijašnjeg rada koje je dosta opisivalo, krajolici su se nazirali već na prvi pogled. Kao da ih već od nekud znamo, ali ih ne možemo smjestiti ni u vrijeme niti u prostor.

Kim Keever živi u New Yorku i intenzivno izlaže u muzejima i galerijama diljem SAD-a. Javne zbirke koje sadrže njegova djela nalaze se u Metropolitan Muzeju u New Yorku, Muzeju moderne umjetnosti u New Yorku, bruklinškom muzeju za umjetnost,  i mnogim drugima.

Antonia Matković

Imate mišljenje? Iskažite ga!
Loading...