”Poučna priča” o Justinu Bieberu služi za popunjavanje džepova menadžmenta

Justin Bieber peti je studijski album zamislio kao kroniku preživljavanja statusa dječje zvijezde. ”Changes” prati ”Seasons”, desetodijelni dokumentarac na YouTubeu koji neuvijeno opisuje turbulentne okolnosti njegova nastanka.

Da nema tog ogoljavajućeg elementa striptiza, bi li itko mario? Bez priče o prevladavanju ovisnosti, otkazivanju posljednjeg dijela gigantske turneje za prethodni, jako uspješni album ”Purpose”, dijagnozi lajmske bolesti i braku s Hailey Baldwin, ostaje pitanje bi li album imao ikakvu šansu za jači publicitet. Prvi singl ”Yummy” unatoč njegovom pridruživanju TikToku nije najslušaniji na Billboardovoj Hot 100. Sam album Bieberovo je sedmo izdanje na vrhu Billboardove liste albuma, ali uz značajno niže brojke nego prethodnik.


Ništa od ovog ne opisuje koliko je ”Changes” zapravo slabašan album. Njegova jedina vrlina je što svjedoči o mogućnosti preživljavanja statusa dječje zvijezde i održavanja određenog položaja nakon izlaska iz adolescencije. S više od pola života provedenog u šoubiznisu, dvadeset šestogodišnji Bieber s pravom se može smatrati pop-veteranom. No to automatski ne znači i da ”Changes” pokazuje znake sazrijevanja. Album je nasmrt dosadan, prepun ponavljajućih struktura i tematskih preokupacija. Pop-melodije tretirane su kirurškom preciznošću i hladnom profesionalnošću, trap bubnjevi dodani su za obavezni, skoro pa zakonom propisani osjećaj modernosti, a bombastični pristup singlova poput ”I’ll Show You” i ”Sorry” zamijenjen je dosadom srednjeg tempa koju Bieber i njegovi suradnici pogrešno smatraju zrelošću.

Priča o njegovom uspjehu tako je omeđena različitim stupnjevima utjecaja širokopojasnog interneta na pop-glazbu. Originalno jedna od ranih pjevačkih senzacija na YouTubeu, Bieber je zabljesnuo kao teen pop-zvijezda krajem 2000-ih i početkom 2010-ih, da bi streaming eru dočekao kao pouzdani serijski suradnik specijaliziran za transžanrovske manevre. Rani primjer takvog karijernog usmjerenja ostala je ”Where are U Now”, suradnja s DJ superzvijezdama Skrillexom i Diplom, koja je nagovijestila privremenu tranziciju u EDM vode. Sudjelovanje na remiksu megahita ”Despacito” Luisa Fonsija, pa i prošlogodišnja suradnja s country dvojcem Dan + Shay na ”10 000 Hours” predstavili su ga kao idealnu pop-zvijezdu za izvođače koji žele proširiti krug publike. Svi ti različiti aspekti njegove karijere zaokruženi su povratkom YouTubeu s ”Changes”, odnosno ”Seasons”.

U promidžbenim intervjuima njegov ozloglašeni menadžer Scooter Braun – poznat po nedavnoj svađi s Taylor Swift oko vlasništva nad masterima njezine glazbe – govori o Bieberovoj novopečenoj supruzi kao nečem što uveseljava veliku zvijezdu. To samo djeluje kao potvrda pjevačeva brenda odvojena od njegove ljudskosti. Za Brauna, pa posredno i za Bieberove fanove, njegov život tek je poligon u koji stavljaju vlastite projekcije. Naravno, Bieber je pristao na to već s ogoljavajućim dokumentarcem. S jedne strane, pristajući biti puki proizvod za svoj menadžment, a s druge prazno platno za projekcije svojih fanova, doista je platio visoku cijenu preživljavanja u žiži javnosti.

”Changes” ga predstavlja kao R’n’B pjevača u potrazi za grooveom, pop-zvijezdu u potrazi za karizmom i autora u potrazi za temom kojoj ne pristupa kao da čita telefonski imenik. Kada Billie Eilish, Ariane Grande ili Lizzo uspijevaju spojiti osobna iskustva i zanimljivi, širi društveni narativ, Bieberova fascinantna nesposobnost da osobne preokupacije pretoči u išta više od hrpe natuknica za motivacijske memove na Facebooku govori nešto i o njegovom odrastanju. U cjeloživotnoj potrazi za statusom pop-zvijezde nije se uspio izdignuti iznad statusa manje ili više talentirane preslike onih koji su bili tu prije njega. Stoga ispada da je njegova ”poučna priča” tu samo zato da menadžment popuni džepove, a publika popuni tekicu informacijama koje joj nedostaju.

Karlo Rafaneli

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More