Putovanje kroz (ne)poznata stanja: Izložba Alana Vlahova donosi dnevnički aspekt kreacije

"Ovo je kiparevo putovanje kroz oblake, snove, šumu, poznata i nepoznata stanja duha. Tu ima svega što dodiruje njegovo biće."

Otvorena galerija u Muzeju suvremenih umjetnosti ugostila je ovih dana izložbu “Dnevnik” kipara Alana Vlahova, nekad đaka, a danas profesora stručnih umjetničkih predmeta u zagrebačkoj Školi primijenjene umjetnosti i dizajna. ISO – izložbeni salon Izidor Kršnjavi Škole primijenjene umjetnosti i dizajna trenutno je u obnovi nakon zagrebačkog potresa te zahvaljujući MSU-u s kojim razvija dugogodišnju suradnju organizira i ovu izlagačku aktivnost na alternativnoj lokaciji.

“Dnevnik” Alana Vlahova, njegov novi samostalni kiparski opus nakon nekoliko godina, nastao je u vremenu izolacije i pandemije. Iako koncepcijski planiran i puno ranije, tijekom realizacije, autor je mijenjao materijale izvedbe, shodno uvjetima rada i novim okolnostima u koje smo “ubačeni”.

Tako je drvo i drvene skulpture, s kojima je Vlahov najavio početak nastanka opusa upravo 2019. godine u prosincu na izložbi profesora, zamijenio kaširani papir, žica i akril, govoreći nešto i o našoj nestalnosti, krhkosti, izloženosti, i cikličnosti na koje nas je prethodna godina podsjetila. U vrhuncu pandemije, Vlahov odbacuje rad u drvu i odlučuje cijeli ciklus realizirati upravo u dominantnoj tehnici rada na Aranžersko-scenografskom odjelu, jednom od odjela na kojem Vlahov predaje, a “teaser” za preobraženi opus postavlja na prosinačkoj izložbi “ŠPUD: Izolirani radom Trgovac snovima”.

Upravo taj rastući i fantastični dnevnički aspekt kreacije, opisuje i autorova kolegica Anita Parlov u predgovoru izložbe. “Ambijenti nadrealnih trenutaka, veličanje ljepote prirode, ili pak osobna transformacija emotivnih stanja… Ovo je kiparevo putovanje kroz oblake, snove, šumu, poznata i nepoznata stanja duha. Tu ima svega što dodiruje njegovo biće. Oblaci kao stalna mijena i stabla kao utočište koje nam daje osjećaj stalnosti”, zaključuje Parlov.

“Dnevnik” trenutno broji trinaest skulptura, a osim Trgovca snovima, tu su Nowhere man, Utočište, Ushit i Gospođo, dobili ste poštu!, i drugi, a svaki od njih poput kazališnog kadra odigravanja pojedinog dnevničkog zapisa. Vještina kojom Vlahov vlada ovim netradicionalnim materijalom za kipara, ukazuje na senzibilitet i posvećenost razini detalja i minucioznosti te strpljivošću stečenom višegodišnjim radom u području restauracije.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More