Mračno, golo i provokativno: Ivica Buljan preporučuje pet filmova koje morate pogledati

Filmske preporuke ovog smo tjedna užicali od renomiranog redatelja koji se u svom radu voli referirati na velika i kontroverzna ostvarenja s dubokim tragom u povijesti filma.

Ovu neobičnu, pandemijsku kazališnu sezonu redatelj Ivica Buljan završio je u velikom stilu, premijerom predstave “Kafka na žalu” po tekstu Harukija Murakamija, novom uspješnicom s njegovim prepoznatljivim i provokativnim potpisom na kojeg je, otkriva nam, itekako utjecala i čitava plejada omiljenih mu filmova.

“Listu od pet filmova čini se nemoguće sastaviti. Tko sve tu nedostaje? Orson Welles, Hitchcock, Fritz Lang, Fellini, Bergman, Fassbinder pa, u skoku u 21. stoljeće, Filipinac Brillante Mendoza, kineski autor Hu Bo… Kad sam sastavio listu, shvatio sam da su, osim Pasolinijeva Saloa iz 1975., svi ostali filmovi nastali krajem devedesetih i početkom novog milenija”, kaže nam poznati redatelj i ravnatelj drame HNK u Zagrebu uz popis pet filmova koje preporučuje svim ljubiteljima sedme umjetnosti.

1) “Salo ili 100 dana Sodome” (Pier Paolo Pasolini, 1975.)
“Genijalan, zadnji Pasolinijev film događa se 1943. godine u fašističkoj marionetskoj republici Salò gdje su četvorica bogatih uglednika otela devet mladića i devet djevojčica iz regije kako bi ih zatvorili u raskošnu palaču. U ovom luksuznom okruženju, tinejdžeri će biti podvrgnuti sadističkim užicima svojih mučitelja koji vrše potpunu dominaciju nad tim mladim tijelima, odlučuju o njihovoj patnji, preživljavanju ili smrti… I apsolutno genijalna Morriconeova muzika.”

2) “Mulholland Drive” (David Lynch, 2001.)
“U Hollywoodu, tijekom noći, mlada žena Rita gubi svijest nakon prometne nesreće na putu za Mulholland Drive. Upoznaje Betty Elms, glumicu u potrazi za poslom i slavom, koja je upravo stigla u Los Angeles. Pomaže Riti pronaći sjećanje i svoj identitet. Lynch, jedan, jedini, ovdje na kreativnom vrhuncu.”

3) “Klub boraca” (David Fyncher, 1999.)
“Pripovjedač, živi sam, radi sam, spava sam, kao i mnogi drugi samohrani muškarci koji proživljavaju moralni i seksualni čemer. Zbog toga će postati član fight kluba, podzemnog mjesta kojim upravlja Tyler Durden, anarhist između gurua i filozofa. Fyncher je majstor nad majstorima.”

4) “Psi iz rezervoara” (Quentin Tarantino, 1992.)
“Nakon neuspjele pljačke, provalnici svode svoje račune u nasilnom sukobu, samo da bi otkrili koji ih je izdao. Svaki rad na novoj predstavi započinjem analizom ovog filma koji je toliko savršen da je pravi uzor za dramaturgiju bilo kojeg kazališnog komada.”

“Moćne, ironične priče”: Nataša Janjić Medančić preporučuje pet filmova koje morate pogledati

5) “Učiteljica glasovira” (Michael Haneke, 2001.)
“Erika Kohut, u četrdesetima, učiteljica je glasovira na Bečkom konzervatoriju. Vodeći život izmučen celibatom, sa svojom posesivnom starom majkom, ova glazbenica slobodu pronalazi u neumornoj seksualnosti špijunirajući druge. Tajno obilazi fukodrome i porno kinodvorane, uranja u morbidni voajerizam i nanosi si ozljede radi čistog mazohističkog užitka. Sve dok se Walter, plavi dvadesetogodišnji student, ne zaljubi u nju. Iz te naklonosti proizlazi uznemirujući i izopačen odnos između učiteljice i njenog učenika. Isabelle Huppert u jednom intervjuu sa Slavojem Žižekom objašnjava razliku između autorskog i konfekcijskog filma. A ovo je autorstvo bez premca.”

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More