Ivan Bonačić: Zbog maćehinskog odnosa izdavačkih kuća prema samostalnim glazbenicima, produkcija albuma pada na autora

Zima očito nikad neće proći i umjesto da se žalimo na premalo sunca, preporučujemo vam odlazak na jazz koncert mladog, ali vrhunskog glazbenika Ivana Bonačića. Saksofonist i flautist školovan na Glazbenoj akademiji Sveučilišta za glazbu i izvedbene umjetnost u Grazu glazbenu je karijeru započeo suradnjom s grupom Valetudom, Robertom Nappholzom (Fali V I F5) Rašić Balkan Zoo Ensembleom, Viktorom Lipićem, Valerijom Nikolovskom i drugima. Svoj autorski album prvijenac objavio je u prosince prošle godine pod nazivom “Kraken” koji je sniman uživo u studiju “Debelji” Roberta Nappholza u Zagrebu.

Zapaženi album među glazbenom kritikom objavljen je u izdavačkoj kući Geenger Records za čije su izdanje zaslužni Danijel Sikora i Žarko Dragojević, još jedan Dubrovčanin i glazbenik koji je sinonim za pokretanje glazbenih inicijativa u Gradu, te Maro Mitrović koji je radio na dizajnu covera. “Sikora je napravio izvrstan i profesionalan posao u okviru zadanih gabarita. U Greenger recordsu gaji se taj partnerski odnos koji nije uobičajan kod drugih izdavačkih kuća”, ističe Bonačić s kojim smo razgovarali o njegovom današnjem koncertu u Zagrebu kojim će održati koncertnu promociju svog debitantskog albuma Kraken u Kulturnom centru Mesnička i to prvi put u punom sastavu koji čini kvartet: Ivan Bonačić – tenor i sopran-saksofon, flauta i kompozicije, Pippo Corvino – gitara, Viktor Lipić – orgulje te Adriano Bernobić – bubnjevi.

Zanimanje za saksofon kod Ivana se javlja oko njegove dvanaeste godine kada svira klarinet u osnovnoj umjetničkoj školi u Dubrovniku: “U slobodno vrijeme pokušavao sam učiti ‘na uho’ različite pjesme i slušati jazz glazbu. Iako mi tada nije bilo ništa jasno što se tiče jazz improvizacije, fascinacija glazbom i virtuoznošću ‘jazz divova’ me zauvijek opčinila te me usmjerila prema saksofonu.” Na svom prvom albumu Bonačić nam upravo predstavlja rezultat dugogodišnjeg rada koji započinje u tinejdžerskim godinama uspijevajući napraviti album od šest skladbi koje zaokružuju cjelinu autorskog stvaralaštva te prema riječima Ivana “dočaravaju njegova emotivna stanja stavljena kroz prikaz mitskog bića – Krakena, gigantske lignje koja metaforički nečujno klizi dubinama naše podsvijesti i povremeno izranjajući na površinu potiče na autorefleksiju i introspekciju. Ona zahtjeva od nas da proučavamo svoju fonologiju te nas time svakodnevno drži budnim i ukazuje na duhovnu deterioraciju čovjeka u sadašnjici.” Kada spominjemo deterioraciju, dotičemo se i teme glazbene produkcije koja trenutno postavlja deformirane zahtjeve ponude i potražnje komercijalnih produkcija. Upravo stoga Bonačić je zahvalan što je uspio okupiti ljude pune talenta, entuzijazma i donkihotovskog karaktera te naposljetku beskompromisno iznjedriti ovaj glazbeni materijal.

“Što se tiče glazbenog pogleda na jazz scenu moje mišljenje je da u Hrvatskoj ima izvrsnih kolega glazbenika koji redovito izdaju divne autorske albume, ali nažalost zbog maćehinskog odnosa većine izdavačkih kuća prema samostalnim glazbenicima, produkcija albuma u većini slučajeva pada financijski direktno na autora (najam studija, post-produkcija, izrada covera, organizacija koncerata, marketing itd.). Nekad davno, diskografi su znali prepoznati kvalitetu, ulagati u produkciju te dijeliti entuzijazam i rizike s autorom, ali ta situacija nije samo vezana uz granice Hrvatske već je to globalna pojava. Na svu sreću još imamo izvrsnih urednika i autora emisija na različitim radijima i novinama / portalima koji svojim znanjem i poznanstvima s eminentnim glazbenicima na sceni dolaze do tih kvalitetnih izdanja te ih adekvatno prezentiraju publici.” Distribucija tvrdih kopija glazbenog materijala može se pronaći u samo još nekoliko preostalih trgovina u Hrvatskoj, dok veliki dio publike naručuje preko Interneta ili kupuje tijekom samog koncerta. Album “Kraken” izdan je i na vinil pločama budući da se ploča vraća na velika vrata kao medij u glazbi.

Broj mjesta njihovog prvog zagrebačkog koncerta je ograničen pa Vas stoga pozivamo da se požurite s rezervacijama na službenoj Facebook stranici KCM-a ili na broj telefona 091 767 6952 (Borko). Ulaznice se prodaju po cijeni od 40kn.

Ako ne stignete na njihov zagrebački koncert, ovaj mladi autor za kojeg ćemo sigurno još čuti priprema velike planove za nekoliko autorskih koncerata koje najavljuje za ovo ljeto: “Jedan od ciljeva koje sam sebi zadao kroz organizaciju samostalnih nastupa je stvoriti preduvjete za koncertnu atmosferu te na neki način jazz u Dubrovniku odmaknuti kao pojam koji usko povezan s ugostiteljskim djelatnostima. Predstaviti publici autorski rad, u ovom slučaju, zahtijeva određenu dozu znanja logistike i organizacije koja je nužna da bi se prvenstveno nama glazbenicima stvorili uvjeti za nesmetanu predanost glazbi.”

Jelena Tamindžija

Imate mišljenje? Iskažite ga!
Loading...