“Ghost on the Cloud” Lea Vukelića: I greške na putu do savršenstva mogu biti umjetnost

Grad koji se topi u acetonu i Kip slobode s greškom mali su dio novog projekta umjetnika koji radu u mediju skulpture, instalacije i 3D printa.

“Ghost on the Cloud” je novi projekt multimedijalnog umjetnika Lea Vukelića, a od 10. do 24. veljače moći će ga pogledati posjetitelji izložbenog prostora Loggia u Splitu. Projekt je dio programa suvremene umjetnosti kojeg su zajedničkim snagama organizirali HULU Split i Centar za kulturu i cjeloživotno obrazovanje Zlatna vrata, a kustosica je Ivana Meštrov.

“Predmetni motivi koje Vukelić u smjeru novouspostavljenog globalnog trenda sam/a svoj 3D majstor/ica izabire printati sve su samo ne jedinstveni: Kip slobode, maketa njujorškog Manhattana, prototipovi pištolja. Svi su oni proizašli iz ready-made industrijskih standarda i skulpturalnih prototipa i raspoloživi su besplatno na online oblaku. Istim bi se predmetima, tako gledajući, moglo pripisati i status igračke čija je osnovna definicija predmet za igranje, tipično model ili replika nečega”, piše Ivana Meštrov u predgovoru izložbe.

“No, naši su rekviziti iliti modeli rekvizita ovdje ponešto drugačijeg statusa. Podvrgnuti postupku destabilizacije oni se promeću u autonomne skulpturalne objekte – kastrirana i uzdrmana baza pištolja tako poprima raznorazne humorne oblike, maketa grada globalne financijske moći vonja dezintegrirana acetonom, Kip slobode ukazuje nam se s ponavljajućom greškom. Njihovo utemeljenje i značenjska osnovica dovodi se u pitanje dok im statičko dostojanstvo preuzima izložbeni postament, a naš potencijalno haptički odnos prema njima ukida stakleno zvono. Kontakt je moguć samo s distance. Možda je tako i bolje”, smatra kustosica.

Alati moći, destrukcije i oduzimanja daha, hegemonijski i imperijalni simboli, svi su oni autorovom intervencijom stavljeni pod stakleno zvono. Za svaki slučaj. Čitava instalacijska atmosfera nije tako lišena humornog i lepršavnog komentara na iskustvo današnjice, uvriježeno prisutnog u dosadašnjim Vukelićevim vizualnim i medijskim iskazima.

“Zaigrano manevrirajući s uvriježenim tumačenjima i dualitetnim modelima, instalacija Lea Vukelića Ghost on the Cloud, govori o svijetu gdje je trgovina oružjem jedna od validnih i sveprisutnih industrijskih grana, gdje tračak nade daju građanski korektivi poput pokreta Our Lives Matter, gdje je internet otvoreno polje…, gdje iz pozicije izložbenog prostora ne možemo puno, osim uspostaviti temelje za razgovorne forme, rastočiti ih, dotaknuti se slobode, iskoračiti, misliti zajedno, van okvira”, zaključuje.

Foto: Boris Cvjetanović

Inače, Vukelić je diplomirao kiparstvo na Kunstakademie u Düsseldorfu, a pokretanje Tigar teatra označilo je početak intenzivnog bavljenja kazalištem za djecu i mlade. Iza sebe ima 25 samostalnih izložbi te više od stotinu profesionalnih projekata na gotovo svim hrvatskim pozornicama, i to kao scenograf, kostimograf, izvođač, autora teksta, redatelj, dizajner svjetla i vizualnog identiteta. Na Akademiji za umjetnost i kulturu u Osijeku drži kolegij 3D tehnologije i virtualno modeliranje te majstorsku radionicu Scenografije.

“Na digitalnim portalima poput Thingiverse, GrabCAD, Pinshape, 3Dexport, XYZprinting i drugih se gomilaju datoteke koje sadrže podatke već gotovo svega što nas okružuje, što smo stvorili i što smo zatekli. Trodimenzionalne tehnologije i virtualno modeliranje nemaju ograničenja: njima je sve moguće izvesti, tu su, dostupne, u oblaku. Kako bismo savršeno materijalizirali skulpturu iz oblaka, potreban je velik broj pokušaja (i pogrešaka), pa zbog jednog savršenog objekta stvaramo njih mnogo s greškom. Na kraju, greške otkrivamo kao neponovljive i jedinstvene, a time i vrijedne, a savršeni nek’ borave u oblaku”, kaže Leo Vukelić o novom projektu.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More