Foton: Treći dani fotografije u Makarskoj

I ove jeseni, treći put zaredom, Makarska će na tjedan dana postati mjesto okupljanja fotografa i ljubitelja fotografije. Treće izdanje festivala Foton – Dani fotografije u Makarskoj, održat će se od 18. studenog do 24. studenog na više lokacija, na kojima će biti otvoreno devet izložbi suvremenih hrvatskih fotografa, uz niz popratnih programa.

Jesenski Foton bit će otvoren u ponedjeljak, 18. studenog u 18 sati, u wine baru Grabovac, izložbom Mrvice sa stola autora Veljka Barbierija, jednog od najpoznatijih hrvatskih gastronomskih stručnjaka, ali ovog puta u ulozi fotografa. Nakon niza književno gastronomskih knjiga Barbieri će po prvi put javnosti predstaviti ciklus fotografija koje bilježe trenutke nakon svakog jela, one prave ‘mrvice’ koje ostanu na stolu. Makarska izložba je praizvedba cijelog projekta, budući da se hrvatsko izdanje i promocija knjige, koja je za sada objavljena samo u Sloveniji, očekuje početkom prosinca u Zagrebu. Uz izložbu bit će poslužen i prigodni jelovnik kojeg će autor skuhati zajedno sa Marijom Tomašem u ime udruge Marendin u Konobi Kalalarga.

Kao gost Fotona u Makarsku stiže poznati hrvatski fotograf, Mio Vesović, koji je svoju karijeru počeo graditi u Poletu i Studentskom listu, i koji od 70-ih sustavno objavljuje fotografije u časopisima Quorum, Svijet, Start, Globus, Glorija, Fokus i nizu drugih novina i časopisa. Novinske fotografije Mije Vesovića obilježile su cijelo jedno razdoblje, a također su uvrštena u mnoge domaće i međunarodne muzejske zbirke. U Gradskoj galeriji Antuna Gojaka u srijedu, 20. studenog u 19 sati, predstavit će izložbu Dijabolični portreti, seriju portretnih fotografija u kojima kombinira visoku spontanost, trenutačnost i nasumičnost dojma svojstvene tzv. uličnoj fotografiji, sa umijećem uočavanja najboljih formalnih uvjeta za uzimanje fotografije.

‘Krećući od polazišta kako je portretna fotografija vjerna identifikacija, Mio Vesović u svojim portretima pokušava na vidjelo staviti ono skriveno u osobama koje prikazuje, bilo da se radi o ljepoti koja promiče svakodnevnom promatraču, ili prikrivenom užasu koji svaki čovjek nosi sa sobom. U licima koja prolaze njegovim životom on vidi protagoniste božanske komedije i ljudske tragedije’, napisao je o izložbi Feđa Gavrilović. Poznati autor održat će i trodnevnu radionicu analognih portreta kroz koju će polaznici imati priliku upoznati i sudjelovati u cijelom procesu stvaranja i razvijanja analogne fotografije.

Nadalje, kroz izložbe intimnih autoportreta upoznat ćemo i dvije finalistice ovogodišnjeg velikog fotografskog festivala Rovinj Photodays, Nives Milješić i Ninu Đurđević koje svojim radovima predstavljaju suvremeni ženski fotografski izričaj i koje su njima privukle veliku pažnju javnosti i struke. Nives Milješić, mlada zagrebačka fotografkinja i studentica Akademije dramskih umjetnosti u Makarsku stiže sa serijom fotografija Mother/Selfportrait koje su u Rovinju odnijele pobjedu u kategoriji Akt/Tijelo, a koje na iznimno intiman način prikazuju aktove nje i njene majke. Nina Đurđević, 33-godišnja fotografkinja iz Samobora, se pak sa svojom serijom autoportreta pod nazivom Objekt(iv)na igra sa uvriježenim pojmom žene i suvremenim percepcijama ženskog tijela i na hrabar i pomalo šaljiv način vlastito tijelo stavlja u službu propitivanja postojećih društvenih vrijednosti. Izložbe će biti otvorene u novom prostoru kulture grada Makarske, Merkuru 5, u četvrtak, 21. studenog u 20 sati.

Foton će predstaviti još jednog studenta Akademije dramskih umjetnosti u Zagrebu, također i dobitnika počasne nagrade za najboljeg mladog fotografa u Rovinju 2011., dubrovačkog autora Borka Vukosava. Sa svojom serijom fotografija P (Personality/ Possession) sudjelovao je na brojnim međunarodnim izložbama koje ga trenutno svrstavaju u red najzanimljivijih mladih autora. Seriju diptiha kojom istražuje vezu između osobe i njenog privatnog prostora imat ćemo priliku gledati u galeriji GaleRica od petka, 22. studenog u 20 sati.

Foton se u svakom izdanju trudi predstaviti i regionalne autore pa će tako vrgorački fotoreporter i pjesnik Jure Divić u utorak, 19. studenog u caffe baru Yeti otvoriti izložbu fotografija Press 25 kojom obilježava 25 godina bavljenja novinarstvom. Na otvorenju izložbe autor će pročitati i nekoliko svojih odabranih književnih djela.

Prošlogodišnji apsolutni pobjednik fotomaratona prvog izdanja Fotona, hvarski fotograf i slikar Marko Vodanović, predstavit će se makarskoj publici ciklusom apstraktnih fotografija pod zajednickim nazivom La linea u restoranu Mirakul.

U sklopu ovogodišnjeg ljetnog izdanja festivala publika je imala priliku premijerno vidjeti radove fotografa koji trenutno živi i djeluje u Berlinu, Ognjena Vrljička, a iste fotografije iz ciklusa Nešto između/Segmenti prikazujemo ponovno u prodajnoj izložbi koja se otvara u srijedu, 20.studenog u prostorima udruge Rockatansky u 21 sat.

Kao off-program trećeg izdanja festivala Foton u prostoru Merkur5, u nedjelju, u 18 sati, splitska organizacija Centar za pokret izvest će pretpremijeru plesnog performansa Apokalipsa. Kao gošća Fotona u Makarsku stiže i Marina Paulenka, organizatorica festivala fotografije Organ Vida koji se već petu godinu za redom organizira u Zagrebu i koji predstavlja mladu i suvremenu domaću i inozemnu fotografsku scenu. Marina će kroz predavanje predstaviti festival i radove sudionika ovogodišnjeg izdanja.

Treće izdanje fotona bit će zaključeno u pivnici Pivac u nedjelju, 24. studenog, izložbom Iz fotelje do Papue Nove Gvineje makarskih ‘vagabonda’ Tonća Talaje i Mihovila Marinovića i njihovim fotografijama sa zajedničkih putovanja po Aziji 2011/2012.

Raznolikost izložbi, predavača i sudionika naglašava ideju kako je fotografija medij koji nudi puno mogućnosti, ali i spaja sve autore u istoj ideji stvaranja, promatranja i djelovanja kroz trenutak koji će zauvijek biti ovjekovječen u slici. Uspostavljanjem kontakta između autora različitih profila i generacija te publike zainteresirane za taj oblik umjetničkog izražavanja, stvara se prostor za interaktivno razmatranje uloge koju fotografija danas ima u umjetničkom i svakodnevnom životu. Tim se putem uključuje svijest o perspektivnom položaju fotografije 21. stoljeća, jer je fotografija danas dostupna svima te zanimljiva zbog svoje neposrednosti i realnosti. Upravo to je čini tako velikim potencijalom vizualne komunikacije u suvremenom društvu.

MR

Imate mišljenje? Iskažite ga!
Loading...