Prokletstvo nastavaka

Dobitnik
Radakovićev posljednji crnohumorni dramski tekst “Dobitnik”, u režiji velikoga Georgija Para, kojim zaključuje trilogiju Kvart u KNAP-u na Pešćenici najlošiji je iz trolista o kvartovskim luzerima.

U Amaterima (2010.) je Radaković pornografiju uzdignuo na duhovnu razinu te je tako iznio na vidjelo naš karakter i beznađe trenutačnoga društva u kojem luzeri na privatnome i poslovnome planu ne uspijevaju prevladati nijednu situaciju. Sjajna režija pokojnoga Petra Večeka i izvrsna glumačka postava drže već četvrtu sezonu Amatere na repertoaru KNAP-a. Drugi dio kvartovske trilogije Grupa (2012.) o ostarjelim rokerima i mladoj pjevačici koja unosi pomutnju u svijet gubitnika zaostaje dramskom kvalitetom za Amaterima, iako je glumačko umijeće i režija Marija Kovača čine relativno zabavnom.

Dobitnik

Problem “Dobitnika”, premijerno izvedenih u listopadu 2014., leži u razvučenosti priče koja uz pokoje izvrsne humorne dosjetke postaje zamorna, pomalo preduga kvartovska priča kojoj možete svjedočiti u bilo kojoj opskurnijoj zagrebačkoj birtiji. Mjesto radnje je stvarno. Riječ je o kafiću Nucleus u Španskome gdje već neko vrijeme živi autor dramskoga teksta, a za potrebe je predstave lokalizirano na Pešćenicu s portretima Željka Malnara i Miroslava Ćire Blaževića na šanku u scenografiji Aljoše Para. Akteri su poznati. Napaćena konobarica Mima (Sunčana Zelenika-Konjević), lijenčina Ruka (Goran Grgić), poraženi Profesor (Žarko Potočnjak), eruditski PTSP-ovac Ćuk (Tomislav Martić) i Godot s Pešćenice, Gero (Darko Janeš).

Dobitnik

Gubitnici sa svim vremenom svijeta kavanski filozofiraju o svijetu i životu unaprijed znajući da je svaki njihov pokušaj za drukčijim djelovanjem osuđen na propast. Kritički ne promišljaju vlastiti život jer vrijeme troše na tuđe. Tako četvorka pije, vrti sudbine drugih, možda smislenijih života, čekajući Geru koji se tu i tamo oglasi razglednicom ili telefonskim pozivom. Stalno je prisutna buka karakteristična za kasne pijano-agresivne noćne sate. Osim iščekivanja Gere, protagonisti se uporno pokušavaju seksualno namiriti kod Mime. Svaka je prilika dobra kad je riječ o hvatanju za sise ili dupe.

Nema tu prostora za žaljenje, unaprijed očekujemo nepovoljan ishod koji presijecaju humoristične scene ili tužni monolozi o pojedinčevu porazu. Najrazrađeniji je lik Ruke pomoću kojeg Grgić nanovo pokazuje svoju talentnu raznovrsnost. Nezaposlen, usamljen, purgerski glasan, vječno nezadovoljan prebire prstima po aparatu za poker i ne uspijeva se odmaknuti od vlastite tragičnosti. Potočnjak u liku Profesora utjelovljuje svu nastranost današnjega društva u kojem biti dobar znači duhovno i fizički propasti.

Dobitnik

Stereotipiziranost i prenaglašenost kvartovskih luzera nailazim u interpretacijama Sunčane Zelenike-Konjević i Tomislava Martića. Većinu su predstave prebučni, afektiraju i u trenutcima njihove interakcije djeluju kao prizori iz akcijskoga, ali istodobno i nadrealističnoga filma. Ostavimo po strani stihijsku nabačenost teksta brzim i ne uvijek smislenim dijalozima, ono što Radakovićevim Dobitnicima ipak ide na ruku jest prostorna i vremenska autentičnost KNAP-a. Nema boljega mjesta za kvartovske priče od kvartovskoga kazališta na gradskome geografskom rubu.

Anđela Vidović

Imate mišljenje? Iskažite ga!
Loading...