Dejt iz snova: Aukcijska kuća prodaje ekskluzivne minute s Mona Lisom

Masno platiš i Mona Lisa samo za tvoje oči, u prisustvu nekolicine restauratora, izađe iz zaštitnog stakla!

U normalnim uvjetima, remek-djelo Leonarda da Vincija u Louvreu dnevno posjeti oko 30 tisuća ljudi, a iako je pariški muzej trenutno zatvoren za javnost zbog pandemije, jedan sretni ljubitelj umjetnosti moći će slavnu Mona Lisu promotriti izbliza, na način koji se ukazuje tek rijetkima.

Spoj s Mona Lisom dio je projekta “Bid for the Louvre” koje organizira aukcijska kuća Christie’s. Jedna od 24 stavke u ponudi je i “Mona Lisa Mania”, koja će za očekivanu cijenu od 11 do 34 tisuće dolara jednoj osobi omogućiti “sjedalo u prvom redu” tijekom redovitog godišnjeg pregleda slavne slike, kao i personaliziranu turneju slavnom Velikom galerijom koju će predvoditi ravnatelj muzeja Jean-Luc Martinez.

Tijekom umjetničkog pregleda konzervatori će nakratko ukloniti portret iz vitrine od neprobojnog stakla i procijeniti njegovo stanje. Djelo je naslikano na tankom drvu topole negdje između 1503. i 1519., a ploči staroj 500 godina, kažu u aukcijskoj kući, “prijeti pukotina”. Online nadmetanje započelo je 1. prosinca, a završava 15. prosinca, a sredstva prikupljena dražbom, koja uključuje luksuzne predmete s ograničenom serijom i suvremena umjetnička djela, koristit će društvenim i obrazovnim programima Louvrea, uključujući Louvre Muzejski studio, kulturni prostor koji bi se trebao otvoriti sljedeće jeseni.

Svi se hvale “virtualnim šetnjama”, ali koje doista vrijedi pogledati?

Osim susreta s Mona Lisom, dražba uključuje i privatnu turneju po krovu slavnog muzeja, i to u društvu francuskog umjetnika JR-a, zatim dijamantnu Cartier narukvicu te ekskluzivne posjete brojnim izložbama unutar Louvrea. “Svima su jasne poteškoće koje je pandemija stvorila za kulturne institucije, a Louvre nije iznimka… Zahvaljujući sredstvima prikupljenim ovom prodajom, promicanje aktivnosti Louvrea za publiku koja nije upoznata s muzejima bit će utoliko značajnije u ovim nemirnim vremenima”, izjavila je Cécile Verdier, predsjednica Christie’s France.

Posjetitelji “nezadovoljni Mona Lisom”?

Jedinstvena ponuda oduševila je mnoge (bogataše), ali ima i onih koji (blasfemično?) smatraju da je djelo Leonarda da Vincija – potpuno precijenjeno. “Oko 80 posto posjetitelja, prema istraživanjima muzeja, u Louvre dolazi isključivo zbog Mona Lise. Većina ih odlazi nezadovoljna. Sadržaj koji je u 20. stoljeću bio popularan u ovo vrijeme masovnog turizma i digitalne narcisoidnosti postaje crna rupa anti-umjetnosti”, piše Jason Farago za New York Times, zalažući se za to da Mona Lisa dobije odvojenu sobu i “rastereti” ostatak muzeja.

Prošlog ljeta Louvre je privremeno preselio sliku dok je Salle des États bio podvrgnut obnovi. Taj je potez, pišu francuski mediji, izazvao kaos, a posjetitelji su se žalili na duga čekanja, prenatrpanost i sve kraća vremena razgledavanja. Doživljaju nije pomogla ni nužna udaljenost od četiri i pol metra, zbog čega se slika, kažu posjetitelji, uopće ne može dobro pogledati. Moji kolege posjetitelji i ja jedva smo je mogli vidjeti, a zaustavljeni smo za manje od minute. Sve ovo za sliku koja … Teško da je Leonardov najzanimljiviji rad”, prisjetio se Farago za NY Times.

Ipak, popularnost Mona Lise nije upitna, a njezin slavni osmijeh najbolji je prijatelj financijskoj situaciji Louvrea i najveći turistički mamac jednom kad se Louvre opet otvori – ovog ljeta objavljeno je, naime, da je muzej zbog pandemije izgubio više od 40 milijuna eura.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More