“Ne morate imati krila za let iznad problema”: Čarobni Maksimir na izložbi Saše Ćetkovića

"Mijene godišnjih doba ne mijenjaju trajnu ljepotu prirode maksimirskog perivoja, već mu svaki put iznova daju nov koloristički plašt, otkrivaju nove nepravilne, razvedene volumene i cjeline vegetacije."

“Maksi Mir / Maxi Peace” naziv je izložbe fotografija Saše Ćetkovića koju će posjetitelji od 20. listopada do 5. studenoga imati priliku razgledati u Studiju Moderne galerije “Josip Račić”. U autorskoj koncepciji povjesničarke umjetnosti i likovne kritičarke Ive Körbler, izložba će pokazati četrnaest digitalnih kolor fotografija koje je u posljednje dvije godine umjetnik snimio u jednom od najljepših europskih parkova.

“Nadam se da ćete u ovoj gužvi, buke i galame, koju živimo da bismo opstali, pronaći trenutke tišine za Maksi Mir, baš kao što su ga pronašle ptice grabljivice lebdeći nekoliko stotina metara iznad naših glava u potpunoj tišini. Kada sam lebdio u balonu iznad Zagreba, spoznao sam tu njihovu apsolutnu tišinu usprkos zagrebačkoj vrevi koja se dolje odvijala. Nažalost, rijetki su oni koji su sposobni usred najveće gužve pronaći svoj mir”, kaže Saša Ćetković, koji je dosad imao jedanaest samostalnih izložbi, surađuje s vodećim reklamnim agencijama, agencijama za odnose s javnošću i Hrvatskom turističkom zajednicom. Bio je službeni fotograf HNK-a u Zagrebu gdje je snimao operne, baletne i dramske predstave te portrete njihovih protagonista.

Foto: Saša Ćetković

“Ovom bismo izložbom voljeli podsjetiti ljude da im nisu potrebna krila kako bi se vinuli iznad svojih problema. Dovoljno je na trenutak pobjeći u tišinu Maksi Mira. S razlogom sam pisao u množini jer je prapradjed kustosice izložbe Ive Körbler botaničar Franjo Serafin Körbler, koji je na poziv nadbiskupa Jurja p. Haulika iz Beča došao živjeti u Zagreb kako bi napravio Hortikulturni plan na kojem se temelji današnji izgled perivoja Maksimir”, objašnjava Ćetković.

“Veliki dijelovi plavih jezera, snježne bjeline i smeđi tonaliteti drveća daju ovom ciklusu autentičan kontemplativni i meditativni ton. Mijene godišnjih doba ne mijenjaju trajnu ljepotu prirode maksimirskog perivoja, već mu svaki put iznova daju nov koloristički plašt, otkrivaju nove nepravilne, razvedene volumene i cjeline vegetacije, kao što bismo i mi, gradski ljudi trebali kroz godinu mijenjati sebe u skladu s prirodnim ritmovima i ciklusima. Ideja Saše Ćetkovića želi pokazati kako to nije tek jedna od postneoromantičarskih utopija, već sasvim stvarna opcija bijega od gradske histerije i teških dnevnih energija metropole u divnu kreaciju perivoja Maksimir”, napisala je kustosica Iva Körbler u katalogu izložbe.

Foto: Saša Ćetković

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More