Zaboravljeni (k)raj: Čarobna Baranja kroz objektiv zaljubljenika u njezine ljepote i tradiciju

Dugotrajni boravak u bolnici za baranjskog je kipara označio veliku prekretnicu i započeo novo poglavlje u kojem fotografijama na brojnim digitalnim platformama promovira ljepote svoga kraja.

Iako obiluje prirodnim ljepotama i gastronomskim čudima, Baranja je jedna od hrvatskih regija koja se u turističkoj buci teško bori za dio medijskog kolača, a tom problemu, nakon nekoliko velikih i važnih trenutaka koji su mu iz temelja promijenili život, želi doskočiti fotograf i kipar Gordan Trtanj, strastveni zaljubljenik u Baranju i sve što je baranjsko te organizator nekoliko hvalevrijednih inicijativa koje ju pokušavaju učvrstiti na turističkoj karti.

Serija fotografija prirodnih ljepota Baranje dio je Gordanova životnog projekta #Go2Baranja, kojim na Facebooku, Instagramu i drugim digitalnim platformama promovira turističke prednosti i posebnosti svoga kraja. Sve se posložilo, priča nam mladi fotograf, u najtežem životnom trenutku – transplantaciji pluća kojom je, srećom uspješno, završila njegova cjeloživotna borba.

“Ideja o projektu rodila se doslovno na bolničkom krevetu. Do svoje 27. godine, kada bih zbrojio sve dane, u bolnici KBC Zagreb proveo sam pune četiri godine. Vodio sam borbu s mojim plućima i boravio na plućnoj rehabilitaciji, dva tjedna Baranja, dva tjedna Zagreb i tako u krug. U ta dva tjedna u Baranji uvijek bih napravio nekoliko fotografija. Nisu to bile sad neke posebne fotke, niti je tu bilo nekog velikog izbora. Ipak, odlučio sam napraviti nešto, u početku je to bilo igranje, istraživanje i hobi. Vjerovao sam u tu cijelu priču iako nisam znao s čim sve se mogu susresti i na koji način nešto napraviti. Prvi foto materijali su nastajali mobitelom i GoPro kamericom, a na te fotke danas gledam s poštovanjem jer sam s njima krenuo u cijelu ovu priču. Od 24. travnja 2017., kad su mi u Beču transplantirana pluća, živim drugi život. Život u kojem sve je nekako bolje, ljepše, puno boja, zahvalnosti i ljubavi. Jednostavno, živim život punim plućima. Tako je i projekt Go2Baranja doživio uzlet”, priča nam Gordan.

“Cijela priča je zapravo počela prije nepunih pet godina hashtagom #Go2Baranja, putem Instagram profila i Facebook stranice. Primijetio sam, naime, da Baranju kao destinaciju nitko ne promovira i prezentira kao cjelinu i baš sam zato pokrenuo projekt koji je spoj ljubavi, lokalpatriotizma i želje da Baranju predstavim u najboljem izdanju”, kaže Gordan i dodaje da nadležni, u ovom slučaju, turističke zajednice, nisu pokazali razumijevanje za njegovu viziju. To se, otkriva, ispostavilo kao najbolja moguća stvar.

“Pokušao sam ujediniti Baranju pod jednim hashtagom i raditi na tome za dobrobit svih koji se u Baranji bave turizmom ili imaju dodira s turističkim sektorom, ali ideja, projekt i želja da se Baranja brendira pod jednim imenom nije prošla u tri turističke zajednice koliko ih Baranja ima. U početku mi je bilo krivo i žao što nemaju razumijevanja i u digitalnom marketingu ne vide budućnost, a sad, kad gledam s odmakom i onim što sam doživio i naučio kroz ove godine samostalnog rada, na neki sam način zahvalan što ipak projekt nisu prepoznali. Danas imam platformu koja je prepoznata, a izgradio sam je vlastitim rukama i sredstvima”, priča nam Gordan koji se fotografijom bavi od malih nogu.

Najljepša stvar je to što zapravo imam mogućnost uživati u svemu što Baranja nudi. Vrijeme provodim u prirodi, na čistom zraku, slušajući cvrkut ptica, kreket žaba…

“Po struci sam kiparski dizajner, ali ljubav prema fotografiji i opremi je puno veća. Fotkati sam počeo još kao klinac, a prvi fotoaparat sam dobio s nepunih šest godina i dan danas ga čuvam. Mnogi se pitaju koja je zapravo poveznica između kiparstva i fotografije. Odgovor se krije u tome što i koliko sam ja bio u stanju u onom ‘prvom’ životu raditi. Zato sam se odlučio na fotografiju, a ne za nastavak kiparstva, iako sam poslije srednje škole htio upisati i Umjetničku akademiju, ali to je neka druga i duga priča, koja možda opet postane aktualna”, otkriva.

Gordanovu viziju su odbile lokalne turističke zajednice, ali to se, kaže, na kraju pokazalo kao najbolje moguće rješenje

U promoviranju Baranje nedavno je otišao korak dalje, organizirajući Vinski foto safari, koji će se ove godine održati 5. i 6. rujna. “Vinski foto safari je manifestacija prvi put održana u lipnju ove godine. Osmišljena je tako da ljubitelji Baranje, vina, fotografije i šetnje uz društvo domaćina otkriju puteve koji nisu lako dostupni, a usput upoznaju vinograde i polja koji su i temelj baranjskih proizvoda, naročito vina. Cilj projekta je promocija baranjskih vinara i OPG-ova te uspostavljanje direktnog kontakta s potencijalnim kupcima”, kaže Gordan i priznaje da je u promociji ove regije brzo uočio nedostatke i stvari na kojima bi trebalo poraditi.

TOP 5 turističkih atrakcija Baranje po Gordanovu izboru

1) Park prirode Kopački rit – Mir za dušu i tijelo, užitak za oči i uši.

2) Zmajevac – Pitoreskno mjesto i prijestolnica vina.

3) Beljski vidikovac – Najpoznatija cesta kroz vinograde, a s vidikovca pogled seže na nepregledna baranjska polja i Slavoniju.

4) Kopačevo – Staro ribarsko selo u srcu Kopačkog rita. Nekad je selo živjelo od ribarenja, a danas se pretvara u oazu ruralnog turizma.

5) Draž – Prirodni biser zapravo je pješčana plaža na kojoj se možete osvježiti tijekom vrućih mjeseci. Posebna atrakcija je mol sa sjenicom koji se nalazi u vodi.

“Moramo prije svega poraditi na multikulturalnosti, kulturnim manifestacijama, povezanosti kulture i umjetnosti, a onda i sve to promovirati. Mislim da nam je potrebna jedinstvena turistička zajednica koja bi se bavila promocijom Baranje u cjelini i objedinjavala sve naše ljepote te ih plasirala krajnjem korisniku – kupcu”, smatra Goran.

Kozjak je samo jedna od prirodnih ljepota koju promovira projekt Go2Baranja

Nedostacima unatoč, tvrdi da ima najljepši posao na svijetu. U “novom životu” s novim plućima počeo se, kaže, radovati malim stvarima i svaki novi dan gleda kao poklon. “Mogu slobodno reći da sam svoj hobi pretvorio u posao. Najljepša stvar je to što zapravo imam mogućnost uživati u svemu što Baranja nudi. Vrijeme provodim u prirodi, na čistom zraku, slušajući cvrkut ptica, kreket žaba… Promatram životinje, inspirativne izlaske i zalaske sunca, predivne pejzaže, uživam u vrhunskoj domaćoj hrani i vrhunskoj kapljici, a svi koji su posjetili Baranju znaju da je gastronomija neizostavan detalj priče. Slogan i princip pod kojim radim je S Baranjom. Uz Baranju. Za Baranju. i s velikom strašću te puno ideja i velikim guštom ulazim u svaku suradnju”, zaključuje.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More