Bobo Jelčić na dodjeli kazališnih nagrada: “Jako sam nezadovoljan s teatrom i ljudima koji fluktuiraju kroz žirije”

Sinoć su u velikom pogonu Tvornice Kulture podijeljene nagrade portala Teatar.hr. Za te nagrade bi se moglo reći da su jedini pojam demokracije u kazališnim okvirima, jer o svemu upravo odlučuje publika svojim glasovima.

Iako je sama demokracija problematičan, gotovo ideološki pojam, dodjele nagrada Teatra.hr osobito znače dobitnicima jer publika je ta koju se stvara, koju se mijenja mijenjajući koncepte. Ovo je jedan svojevrsni feedback za sve ono što su dobitnici nagrada radili kroz ovu godinu.

Nagrada Teatra.hr dodjeljuje se u deset kategorija, a to su: predstava godine, izvođač godine, izvođačica godine, redatelj/koreograf godine, najbolji novi tekst, neovisno kazališne godine, festival godine, osoba godine, najprecjenjenija produkcija godine te skandal godine.

Ove godine možemo i zaokružiti ukupnog pobjednika ove dodjele nagrada, a to je Zagrebačko kazalište mladih iza kojega je jedna iznimno uspješna godina sa mnoštvo gostovanja, premijera i uočljivo dobrog feedbacka prepoznatljive ”zkmovske” publike. Naime, nagradu za izvođača godine dobio je Goran Bogdan, za izvođačicu Jadranka Đokić, za režiju Bobo Jelčić te za predstavu godine Tartuffe redatelja Jerneja Lorencija.

Goran Bogdan, prepoznatljivo lice ZKM-a, počašćen je jer nagrada dolazi baš od publike što je automatski čini iskrenijom. Bobo Jelčić također gaji iznimno poštovanje prema ovoj nagradi, jer smatra da je žiri ove dodjele ozbiljniji, specijaliziraniji samom činjenicom što uopće posjećuju Teatar.hr. Ovom prilikom, Jelčić je za Arteist progovorio i o prošlomjesečnoj Europskoj kazališnijoj konvenciji u čijim se okvirima Jelčićev Galeb uzimao kao reprezentativan oblik nove kazališne forme.


Foto: Julio Frangen

”Ne podnosim tradicionalni teatar koji se automatizirao i ispunjava samo jednu svrhu, a to je odnos prema tradiciji, tekstu i prema tim nekim vrijednostima koje ja dakako, cijenim, no to nije dovoljno! Teatar mora obavljati ili zadovoljavati neke druge dimenzije, tako da ja pokušavam probiti tu opnu koja je svud oko nas i biti više divlji nego što inače jesam. Galeb kojega smo mi radili jako problematizira ”tradicionalni ” Čehovljev tekst u vremenu u kojem mi živimo. Publika živi u drugom vremenu, mi živimo u drugom vremenu. Ti mene sad snimaš na… Ne znam ni što je ovo. Pa tog nije bilo u Čehovljevo vrijeme, a to mijenja niz nekakvih komunikacijskih odnosa. Teatar mora dešifrirati vrijeme u kojem živimo na sceni”, rekao nam je.

“Jako sam nezadovoljan s teatrom i ljudima koji fluktuiraju kroz žirije, kroz festivale, kroz dodjeljivanje nagrada. Ova nagrada je nekako neopterećena tim stvarima pa mi je samim tim draga. Jer, imate ljude koji stalno fluktuiraju kroz festivale i dodjele nagrada koji na neki način diktiraju ukus publike i nekakav sustav vrijednosti koji dobijete kad netko dobije nagradu. Imate recimo, za nagradu hrvatskog glumišta, potpuno druge predstave nego što su ovdje. Tu nešto ne može biti u redu. Ili se mora znati točno što je vrijedno što nije, a takvo raspršivanje vrijednosti mislim da urušava inače tanke temelje na kojima stojimo. Mislim da moramo raditi za vrijeme u kojem živimo, često i kontra teksta, tradicije, na čemu inzistira taj teatar. Protiv toga se ja borim”, zaključio je.


Foto: Julio Frangen

Nagrada Teatra.hr vrlo često je decentralizirana, no ovaj put smo na ljestvici nominiranih uspjeli vidjeti i Gorana Markovića, IKS Festival iz Splita koji je u velikoj konkurenciji za Festivalom Svjetskog kazališta u Zagrebu ipak osvojio nagradu za festival godine. Činjenica je, kako decentralizaciju komentira i Bobo Jelčić, da su svi ostali hrvatski gradovi naprosto podređeni Zagrebu i da je drukčije, radilo bi se o nekoj vrsti socijalnog rada. No, za sve postoji vremena, prvo dok se iskorijeni bolest prevelike klasike, a onda ćemo hit the road do ostalih hrvatskih gradova upoznati još mnoštvo nebrušenih kazališnih talenata.

Nagradu za najbolji novi tekst dobila je Nina Horvat sa tekstom I živjeli su sretno…?. Nezavisnim kazalištem godine proglašena je Mala scena koja je prošle godine umalo stavila ključ u bravu. Vitomira Lončar, u svom prepoznatljivom lavljem stilu izazvala je aplauz izjavivši ”Zatvorit’ neću, makar crkla! ”. Osobom godine proglašena je Zrinka Cvitešić. Najprecjenjenijom produkcijom godine proglašen je Michelangelo, a najvećim skandalom zabrana plakata za predstavu Fine mrtve djevojke u dramskom kazalištu Gavella, zasjenivši čak i (ne)izbor intendanta Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu.


Foto: Julio Frangen

Voditelji dodjele bili su Nina Violić i Miran Kurspahić koji su se osim u ulozi voditelja okušali i u ulozi izvođača. Miran Kurspahić je definitivno svojim nastupom zagolicao brojne ženske maštarije. Za ovogodišnju je dodjelu, prema ideji njezina umjetničkog ravnatelja Vedrana Peternela, okupljen i kućni band kojeg su činili Gustav Barišin, Ivan Đuričić, Miro Manojlović, Tena Novak, Tin Ostreš, Igor Pavlica i Damir Prica Kafka. U Svodničkoj baladi Kurta Weila nastupili su Nataša Janjić i Damir Urban, u Walk on the Wilde side Lou ReedaMislav Čavajda i Ivana Rushaidat, a na koncu večeri u skladbi Song for Budaton, Nina Violić i Damir Prodanović Prlja. Posebno toplo publika je pozdravila izvedbu klasika iz mjuzikla Jalta, Jalta Alfi KabiljaŠto će biti sutra u izvedbi Hane Hegedušić.

Uz ovakav program i poneko iznenađenje u nagradama čak je i mala posjećenost bila zanemariva.

Ines Ora

Imate mišljenje? Iskažite ga!
Loading...

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More