Gips kao sredstvo otuđenja: Berlinski umjetnik MSU galeriju pretvara u mjesečevu koru

Referirajući se na atmosferu i nevidljivu strukturu Zagreba, zajedno sa svojim suradnicima te uz upotrebu raznih materijala poput gipsa, šljunka i žice, Fabian Anselm Orasch stvarat će umjetničke instalacije kojim će nas još jednom podsjetiti na upornost kojom objekti zadržavaju osobine svoje materijalne prirode.

Galerija MSU u petak, 2. listopada postaje dom izložbe berlinskog vizualnog umjetnika Fabiana Anselma Orascha nazvane “Future archaeology – povratak s Mjeseca”. U središnjem fokusu ima umjetnikovo preispitivanje perceptivnih pomaka s kojima se neprestano susreće u okolini koja ga okružuje. Orasch će u Zagrebu pokazati nove kiparske radove, instalacije i objekte, a izložba je otvorena do 25. listopada te će biti popraćena katalogom s predgovorom kustosice Nataše Ivančević, kao i povjesničara umjetnosti Lotte Bhatti i Thomasa Schleretha.

U vremenima “novog normalnog”, kada su se gotovo sve naše aktivnosti i sadržaji preselili u nama neku nevidljivu sferu, održavajući se na nekom digitalnom oblaku, virtualno, online i “beskontaktno”, njemački umjetnik Fabian Anselm Orasch doputovat će iz Berlina u Zagreb s jednom potpuno drugačijom misijom. Orasch će pak danima biti fizički prisutan u jednom sasvim “nevirtualnom” i opipljivom prostoru MSU galerije Muzeja suvremene umjetnosti, prostoru kojega će pritom dijelom transformirati u – mjesečevu koru. Referirajući se, između ostalog, na atmosferu i nevidljivu strukturu Zagreba, zajedno sa svojim suradnicima te uz upotrebu raznih materijala poput gipsa, šljunka i žice, Fabian Anselm Orasch stvarat će tako in situ nove radove, umjetničke instalacije kojim će nas još jednom podsjetiti na upornost kojom objekti zadržavaju osobine svoje materijalne prirode, kao i na neposredni fizički i psihološki prostor koji slijedom toga prisvajaju.

Orasch će u Zagrebu pokazati nove kiparske radove, instalacije i objekte. Izložba se temelji na dvije polazišne točke, umjetnikovom skulpturalnom interesu za bit i prirodu stvari i njihovo prostorno-atmosfersko supostojanje, te na umjetničkoj rezidenciji koju je tijekom srpnja 2019. godine proveo u Zagrebu, a čiji će rezultati pronaći skulpturalni odjek u izložbenom prostoru.

Jedan od primjera je bijeli gipsani reljef, koji zauzima stražnji dio izložbenog prostora. Orasch gipsom prekriva siluete svakodnevne arhitekture. Gledatelj je suočen s komadom bijelog, hrapavog mjesečevog krajolika koji sažima različite perspektive u formi tableaua. Orasch i u drugim radovima hotimice koristi tehniku ​​raspršivanja gipsa kao sredstva otuđenja. Tako će se tijekom obilaska izložbe akumulirati narativ o perceptivnim pomacima.

Nova sezona MSU-a: Performansom gole španjolske umjetnice otvoren 11. Organ Vida

Fabian Anselm Orasch stvara radove koji se temelje na istraživanju lokalnog konteksta. Oni funkcioniraju samostalno ali i u odnosu na druge elemente postava. Izložbeni artefakti dolaze iz poznatog svijeta, ali tvore začudne, nove i nama strane cjeline koje ne možemo lako identificirati. Pri tome koristi estetske i funkcionalne aspekte koji su mu poznati iz arhitekture, urbanog planiranja, znanosti, prirode te konteksta mjesta u kojem izložba nastaje. To potiče promatrača da uspostavlja osobne imaginativno-asocijativne svjetove.

Kazalište nematerijala

Fabian Anselm Orasch je tragač bez zadanog cilja, njegov unutarnji kompas je nepredvidiv. Luta urbanim prostorima, pristupa im kroz fotografiju, uvijek fasciniran materijalnošću svojstvenom funkciji stvari. Svaki materijal, svaka površina, svaki oblik za njega ima život, svoj vlastiti život. Orasch dekontekstualizira materijale, smješta ih u nove odnose. Kao na pozornici, stvarima doslovno udahnjuje značaj i od njih stvara drugačija stanja i ne-stanja – kazalište materijala.

Središnja zadaća izloženih radova je podsjetiti nas na upornost kojom objekti zadržavaju osobine svoje materijalne prirode, kao i na neposredni fizički i psihološki prostor koji slijedom toga prisvajaju. Upravo tu postaje očigledan naziv izložbe. Otvorenost budućnosti ne ostavlja sadašnjost netaknutom. “Događa se pomak, upravo toliko da i dalje mislimo da prepoznajemo ono što nas okružuje. Nešto je čudnovato u poznatom, a s vremenom strano postaje poznato”, objašnjava Orasch.

Inače, Fabian Anselm Orasch je studirao filozofiju i povijest umjetnosti na FU Berlin, a potom i kiparstvo na Državnoj akademiji likovnih umjetnosti Karlsruhe. Svoje je radove predstavio na različitim samostalnim i grupnim izložbama u Njemačkoj i inozemstvu od 2007., a za koje je primio razne nagrade i stipendije. Živi i radi u Berlinu.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More