Sedam autora s kičmom

I dalje smo u rođendanskoj atmosferi!

Arteistovih sedam s pogledom na impresivni Impressum. U proteklih sedam godina izvan osnivačke petorke na Arteistu različite su forme objavljivali Dinko Telećan, Zrinka Pavlić, Srđan Sandić, Aleksandar Hut Kono, Miodrag Sovilj, Korana Serdarević, Antonia Matković Šerić, Ines Ora, Mario Dominiković, Vjekoslav Bošković, Matija Štahan, Vedran Harča, Frana Marija Vranković, Bonislav Kamenjašević, Božo Benić, Megi Smojver, Kristina Olujić, Aleksandar Musić, Igor Loinjak, Barbara Vujanović, Sven Mikulec, Maruša Stamać, Jelena Tamindžija, Marijana Ivić, Hrabren Dobrotić, Nevenka ŠarčevićDario Poljak i mnogi, mnogi drugi. Izdvajamo autore koji su novinarskim ili uredničkim radom uvelike doprinijeli da se na protekle godine možemo osvrnuti s osmijehom i ponosom.

Maja Hrgović

Spisateljica, dramatičarka i dugogodišnja novinarka Novog lista, koja se od te profesije vjerojatno i trajno oprostila. Za ”Pobjeđuje onaj kojem je manje stalo” dobiva nacionalnu književnu nagradu ”Kiklop’‘, a uslijedila je i nagrada Marin Držić za dramu ”Prekrasne ruševine”. Njezina je kratka priča ”Zlatka” uvrštena u prestižni međunarodni časopis engleskog govornog područja The Granta Magazine. U biblioteci Arteist objavljuje roman ”Živjet ćemo bolje” i zbirku eseja ”Žena, majka, glupača”. Pisala je kritično i osobno o društvenim fenomenima, ukazivala na nepravdu, redovito prozivala seksiste na ljevici i desnici, objavila neke od najboljih intervjua te je uvelike oblikovala mlađu generaciju autora u stotinama članaka.

Knjižena Groupie

Taj satirični fenomen ovih prostora dosad je objavio četiri knjige: ”Književna groupie”, ”Strovaljivanje” i ”Slikaranje” u biblioteci Arteist i ”Kako bit hipster” u Egmontu. Najosebujniji i nikad prežaljeni prebjeg.

Tadašnja urednica Maja Hrgović imala je ideju da pišemo bez dlake na jeziku o svemu o čemu ljudi pričaju na kavama, kad pisci olajavaju jedni druge i govore o namještenim nagradama. Željeli smo o tome govoriti kroz moje dnevničke zapise. Hrvatska je zadnje tri-četiri godine postala puritanska, više nema žutih medija, o svima se mora pisati lijepo. Kad postaneš indiskretan, to je kod nas šokantno. Evo baš sad čitam Knausgårdovu knjigu ”Moja borba”. Nije tu ništa šokantno, opisao je normalni život, a izazvao je reakcije kakve nisu ni Henry Miller ni drugi pisci koji su pisali opscene stvari. Baš nam se društvo promijenilo, a meni je to super zato što možeš vrlo lako izazvati reakciju.

intervju Svirca i Samir Mille, Večernji list

Feđa Gavrilović

Još uvijek mlad likovni kritičar, a objavljuje već više od desetljeća. Od 2017. voditelj je kultne zagrebačke galerije Forum. Glavni je urednik Konture. Popratio je brojne samostalne i grupne izložbe predgovorom, a također je osmislio i niz tematskih i problemskih izložaba. Autor je predgovora fotografske knjige Ivana Posavca Horizonti / Dolje tvrdo, gore visoko (Meandar Media i Skener Studio, 2017.), a objavio je i monografiju Božice Dee Matasić (Kontura, 2016.) te zbirku likovnih kritika i eseja Selekcija (Arteist, 2017.). Njegovi su likovni osvrti od 2014. duboko uronjeni u sadašnjost te kao takvi izazivaju prijepore i komentare.

Redakcijski sastanak 2014.

Karlo Rafaneli

Glazbeni kritičar više od desetljeća. U našoj redakciji nije niti dvije godine, no brzo nam je ušao pod kožu svojim minucioznim recenzijama, analizama i esejima pop-kulturnih fenomena koje povezuje s trenutačnim konzumerističkim svežderstvom. Pedantan je, marljiv i otvoren za sve teme od Dolly Parton, Father John Mistyja, Cohena pa do suvremenog stripa. Osim naše redakcije, rado ga dijelimo s Music Boxom, Novostima, Vox Feminae te redovito čitamo njegov blog I might be wrong.

Koraljka Suton

Svestrana filmska kritičarka, reiki majstorica i umjetnički senzibilizirana autorica preko Arteista je ušla u Hrvatsko društvo filmskih kritičara objavivši više od pedeset kritika. Usmjerena uglavnom na američku produkciju, nerijetko se hvatala u koštac s dokumentarcima i serijama te je u financijski stabilnoj eri portala 2017./18. zrcalila duh vremena od Londona do Motovuna. Piše i dalje za Cinephilia & Beyond.

Anita Ruso

Glavna urednica i dobri duh uredništva. Jedina u redakciji s doktoratom. Profesionalni interesi usmjereni su joj na arhitektonsku baštinu i kulturnu diplomaciju. Kao likovna kritičarka i kustosica orijentirana je na hrvatsku i stranu likovnu scenu te je za Arteist objavila mnogobrojne eseje, intervjue i kritike od Vukovara do Cavtata. Volontirala je i radila za Svjetski savez mladih Hrvatska. Trajno je profesionalno povezana s Dubrovnikom i njegovom neiscrpnom baštinom. Iznimno je aktivna i kritična u pitanjima kulturnih politika i valorizacije projekata EU-a. Redovno objavljuje u Vijencu i Konturi.

Anđela Vidović

Dijete Arteista na kojem objavljuje kazališne kritike od 2013. Zahvaljujući tim početcima danas je u nadzornom odboru HDKTT-a, redovito piše za Express i Vijenac, odlazi na festivale od Dubrovnika do Sankt Peterburga, sudjeluje na okruglim stolovima u zemlji i svijetu te je ujedno i izvršna urednica portala. Piše za lijeve i desne, na hrvatskom i engleskom, uvijek iz specifičnog kuta. Prisilno priučena za komunikaciju na društvenim mrežama. S idejama za projekte u kulturi Baltazar.

Marin Raster

Imate mišljenje? Iskažite ga!
Loading...

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More