Animafest u Art parku: Filmsko druženje na otvorenom uz prošlogodišnje laureate

"Animafest u Art Parku" u dva dana donosi pregršt uspješnica te najavljuje još jedno, jubilarno izdanje Svjetskog festivala animiranog filma.

Najbolji filmovi proteklog izdanja, pastelne, senzualne i meditativne studije osjeta vodeće japanske umjetnice animiranog filma i strastvena, za Oscara nominirana ljubavna priča okupana zvucima kubanske glazbe od 28. do 30. kolovoza u omiljenom Art parku (park Ribnjak, svakoga dana od 21 sat) najavljuju jubilarni 30. Svjetski festival animiranog filma – Animafest Zagreb 2020., koji će se ove godine održati od 28. rujna do 3. listopada.

Tradicionalno filmsko druženje na otvorenom, dakako uz poštivanje svih epidemioloških mjera, u petak će otvoriti best of laureata iz 2019. kojega čine “Veliki vuk i Mali vuk” Rémija Durina (pobjednik Natjecanja filmova za djecu pripovijeda o nenadanom prijateljstvu osamljenih životinja), “Prikaz izvrsnosti u četiri čina” Mortena Tšinakova i Lucije Mrzljak (pobjednik Natjecanja hrvatskog filma egzistencijalistička je humana groteska koja u formi ronda progovara o apsurdnosti ljudske želje za zabavom), “O tom potom” Matouša Valchářa (dobitnik Nagrade Dušan Vukotić sirov je i izravan film o delikatnoj temi koja se tiče svakoga od nas), “Poplava” Maltea Steina (dobitnik Nagrade Zlatko Grgić koristi nadrealističku estetiku ružnoga i crni humor kako bi progovorio o opresivnom odnosu majke i sina, psihosocijalnim procesima, monstruoznosti i smrti), “Klinci” Michaela Freija (dobitnik Nagrade Zlatni Zagreb minimalistički je film o „grupnoj dinamici“, odnosno psihologiji mase i njezinoj kinetici) i, naravno, pobjednik Animafesta 2019 “Kisela kiša” Tomeka Popakula (dobitnik Grand Prixa predstavlja psihodelično subkulturno putovanje protagonista koji tragaju za intenzivnim doživljajima).

Scena iz filma “Prikaz izvrsnosti u četiri čina”

Subota donosi retrospektivu Yoriko Mizushiri (r. 1984), autorice Animafestove ovogodišnje ilustracije i trailera, jedne od najdistinktivnijih japanskih umjetnica mlađe srednje generacije i animatorice svjetskoga glasa koja je filmovima jedinstvene i posebne, samosvojne i prepoznatljive estetike i poetike već izvršila golem utjecaj na globalna animacijska strujanja od SAD-a do Hrvatske. Njezini filmovi, poput “Futona”, “Kamakure” i “Vela”, snolike su i senzualne, pastelne studije osjeta – dijelom figurativne, a dijelom geometrijske reminiscencije dojmova i dodira koji proizlaze iz malih svakodnevnih užitaka i boli poput kave, kolača, topline kreveta, mekoće tepiha, uboda ili ljudskog dodira.

Senzitivni, fluidni, tjelesni, erotični, meditativni, melankolični i ženski, filmovi Yoriko Mizushiri na izdvojene dijelove tijela nude neobične perspektive temeljene na beskrajno talentiranom vladanju linijom i pokretom te odabiru svijetlih, “tjelesnih boja” poput nijansi ružičaste i ljubičaste. Ova rukom crtana remek-djela pritom ne poniru tek u fragmente svakodnevice, sitne geste i trenutke, već i u duboke ponore podsvjesnog – u proustovska sjećanja prizvana čuvstvima, u putene žudnje i fetiše, u fenomenologiju ljepote. Nominirana i nagrađivana kako na najvažnijim svjetskim festivalima animacije, tako i na najvećim filmskim festivalima poput Berlinalea, Yoriko Mizushiri u Zagreb donosi izbor ne tek svojih najboljih, već i onih manje poznatih djela, čime ovo postaje i ekskluzivna, globalno relevantna retrospektiva jedne od najvažnijih suvremenih autorica animiranog filma.

Scena iz filma “Kamakura”

Animafestov Open Air 2020 u nedjelju zaključuje španjolska melodrama o burnoj vezi pijanista i pjevačice “Chico i Rita” (r. Tono Errando, Javier Mariscal, Fernando Trueba). Smješteno u slavne dane havanskih klubova i kockarnica, ali i blještave metropole New Yorka, Pariza i Las Vegasa u doba bebopa, ovo romantično putovanje žive povijesti i snažnih emocija nosi ritam legende kubanske glazbe Beba Valdésa, uz prinose Dizzyja Gillespieja i Theloniousa Monka te standarde Colea Portera.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More