Čak sedam država pod čijom je upravom ili okupacijom Rijeka bila tijekom burnog 20. stoljeća u središtu su interdisciplinarnog umjetničko-edukativnog projekta “Sedam lica grada” predstavljenog u riječkoj galeriji Kortil, i to u sklopu programa Doba moći Rijeke 2020 – Europske prijestolnice kulture. Izložba je otvorena do 26. veljače.
Spajanjem inovativnih, novomedijskih izložbenih i izvedbenih praksi, program prezentira i komunicira sadržaje moderne riječke povijesti kroz sedam novomedijskih umjetničkih instalacija, čiji su autori odabrani putem javnog poziva koji je galerija Kortil provela u ožujku prošle godine.
Prvo lice, razdoblje Austro-Ugarske Monarhije, ilustrirala je umjetnica Marina Rajšić konceptom kojim “gasi svjetla hotela Continental”. Razdoblje Talijanske Regencije Kvarnera predstavlja umjetnica Sara Salamon, postavivši u fokus svog umjetničkog istraživanja arhitektonsko naslijeđe talijanske prisutnosti na riječkom teritoriju, Zavjetni hram Kozala. Razdoblje Slobodne Države Rijeke, audio-vizualnom instalacijom interpretirao je umjetnik Michel Mesarić, dok je “podvojenu Rijeku” između Kraljevine Jugoslavije i Kraljevine Italije, s odgovarajućim pandanima – Hrvatskim kulturnim domom na Sušaku/ hotelom Neboder i Riječkim neboderom, ilustrirao student Akademije primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci, Josip Knežević.
Razdoblje okupacije Njemačkog Reicha, sa sjedištem u današnjem Rektoratu Sveučilišta u Rijeci, interpretirano je igrokazom autorice Dorotee Škrabo, dok su Eševi, neboderi izgrađeni 70-tih godina 20. stoljeća, koncept kojim studentica Akademije primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci Sandra Ružić predstavlja razdoblje Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije. Naposlijetku, sedmo lice grada, suprotstavljanjem Tower Centra Rijeka te Zapadnog trgovačkog centra Rijeka izgrađenih u razdoblju Republike Hrvatske, umjetnički je koncept Jurja Milardovića, kojim autor propituje konzumerističku ideologiju 21. stoljeća i odgovarajuću joj estetiku.