Dejt iz snova: Aukcijska kuća prodaje ekskluzivne minute s Mona Lisom

Masno platiš i Mona Lisa samo za tvoje oči, u prisustvu nekolicine restauratora, izađe iz zaštitnog stakla!

U normalnim uvjetima, remek-djelo Leonarda da Vincija u Louvreu dnevno posjeti oko 30 tisuća ljudi, a iako je pariški muzej trenutno zatvoren za javnost zbog pandemije, jedan sretni ljubitelj umjetnosti moći će slavnu Mona Lisu promotriti izbliza, na način koji se ukazuje tek rijetkima.

Spoj s Mona Lisom dio je projekta “Bid for the Louvre” koje organizira aukcijska kuća Christie’s. Jedna od 24 stavke u ponudi je i “Mona Lisa Mania”, koja će za očekivanu cijenu od 11 do 34 tisuće dolara jednoj osobi omogućiti “sjedalo u prvom redu” tijekom redovitog godišnjeg pregleda slavne slike, kao i personaliziranu turneju slavnom Velikom galerijom koju će predvoditi ravnatelj muzeja Jean-Luc Martinez.

Tijekom umjetničkog pregleda konzervatori će nakratko ukloniti portret iz vitrine od neprobojnog stakla i procijeniti njegovo stanje. Djelo je naslikano na tankom drvu topole negdje između 1503. i 1519., a ploči staroj 500 godina, kažu u aukcijskoj kući, “prijeti pukotina”. Online nadmetanje započelo je 1. prosinca, a završava 15. prosinca, a sredstva prikupljena dražbom, koja uključuje luksuzne predmete s ograničenom serijom i suvremena umjetnička djela, koristit će društvenim i obrazovnim programima Louvrea, uključujući Louvre Muzejski studio, kulturni prostor koji bi se trebao otvoriti sljedeće jeseni.

Svi se hvale “virtualnim šetnjama”, ali koje doista vrijedi pogledati?

Osim susreta s Mona Lisom, dražba uključuje i privatnu turneju po krovu slavnog muzeja, i to u društvu francuskog umjetnika JR-a, zatim dijamantnu Cartier narukvicu te ekskluzivne posjete brojnim izložbama unutar Louvrea. “Svima su jasne poteškoće koje je pandemija stvorila za kulturne institucije, a Louvre nije iznimka… Zahvaljujući sredstvima prikupljenim ovom prodajom, promicanje aktivnosti Louvrea za publiku koja nije upoznata s muzejima bit će utoliko značajnije u ovim nemirnim vremenima”, izjavila je Cécile Verdier, predsjednica Christie’s France.

Posjetitelji “nezadovoljni Mona Lisom”?

Jedinstvena ponuda oduševila je mnoge (bogataše), ali ima i onih koji (blasfemično?) smatraju da je djelo Leonarda da Vincija – potpuno precijenjeno. “Oko 80 posto posjetitelja, prema istraživanjima muzeja, u Louvre dolazi isključivo zbog Mona Lise. Većina ih odlazi nezadovoljna. Sadržaj koji je u 20. stoljeću bio popularan u ovo vrijeme masovnog turizma i digitalne narcisoidnosti postaje crna rupa anti-umjetnosti”, piše Jason Farago za New York Times, zalažući se za to da Mona Lisa dobije odvojenu sobu i “rastereti” ostatak muzeja.

Prošlog ljeta Louvre je privremeno preselio sliku dok je Salle des États bio podvrgnut obnovi. Taj je potez, pišu francuski mediji, izazvao kaos, a posjetitelji su se žalili na duga čekanja, prenatrpanost i sve kraća vremena razgledavanja. Doživljaju nije pomogla ni nužna udaljenost od četiri i pol metra, zbog čega se slika, kažu posjetitelji, uopće ne može dobro pogledati. Moji kolege posjetitelji i ja jedva smo je mogli vidjeti, a zaustavljeni smo za manje od minute. Sve ovo za sliku koja … Teško da je Leonardov najzanimljiviji rad”, prisjetio se Farago za NY Times.

Ipak, popularnost Mona Lise nije upitna, a njezin slavni osmijeh najbolji je prijatelj financijskoj situaciji Louvrea i najveći turistički mamac jednom kad se Louvre opet otvori – ovog ljeta objavljeno je, naime, da je muzej zbog pandemije izgubio više od 40 milijuna eura.

Bid for the LouvreCécile VerdierChristie'sJean-Luc MartinezLeonardo da VinciLouvreMona LisaMona Lisa ManiaNew York Times
Imate mišljenje? Iskažite ga! (0)
Add Comment