prvo slovo kulture

Boonika: Inkubator domaće vizualne umjetnosti

Boonika
U Lijepoj Našoj postoji izrazito malo aktivnih inicijativa koje sustavno rade na promicanju umjetnosti i kulturnih vrijednosti te publiku redovito upoznaju s novim trendovima moderne umjetnosti. Među njima se ponajviše izdvaja Udruga Boonika koja ovu misiju obavlja kroz nekoliko kanala.

Mjesečne BooEx izložbe na kojima se svakog mjeseca predstavljaju ponajbolji domaći likovni umjetnici redovito posjećuju stotine mladih intelektualaca i kreativaca, a otvorenja tih izložbi apsolutni su kulturni highlight tog tjedna. Dodatno, organizirano je i zatvaranje manifestacija prilikom kojih je posjećenost gotovo pa jednaka onoj s otvorenja. Veslačka 23 među umjetničkim i kulturnim entuzijastima dobro je poznata adresa.

Ako vam se izloženi radovi posebice svide, tu je i Booteeq art shop u kojem možete pronaći limitirane linije dizajnerskih proizvoda s potpisom istaknutih likovnjaka poput Zlatana Vehabovića, Lonca, Lunara, Mirona Milića, Monike Meglić, …Dio Boonike je i Boonar Studio – kreativni entitet koji razvija široku paletu aplikacija poput video igrica, televizijskih reklama, animacija, 3D modeliranja, konceptualne umjetnosti još pregršt toga.

Kako bismo pobliže shvatili što je sve bilo potrebno da bi projekt zaživio i održao se na spomenute tri razine koje zasebno i međusobno funkcioniraju na vrhunskoj razini popričali smo s Tenom Razumović Žmarom, ženom koja sva tri Boo predznaka drži na okupu i koja neumorno radi za bogatstvo i raznolikost domaćih kulturnih zbivanja i produkcije.

Kako je pokrenuta Boonika? S kojom je idejom nastala? Reci mi nešto o tim počecima.

Marko Prpić ZETS jedan je od inicijatora projekta Boonika kojeg je prije više od 10 godina pokrenuo, zajedno s kolegom Markom Rukavinom, s ciljem postavljanja web stranice kao platforme na kojoj će se promovirati autori iz zemlje i svijeta. Aktivnost na projektu je varirala da bi se prije dvije godine osnovala udruga s osnovnim ciljem promoviranja kreativnosti, umjetnosti i dizajna kroz više projekata, prvenstveno kroz izložbe i radionice. Veliku pažnju posvećujemo upravo edukativnom karakteru djelovanja udruge. Do sada se oformio tim ljudi koji djeluju u/kroz više projekata: Marko Prpić, Ashas Adzhun, Dario Belić, Lana Mesić, Krešimir Jelušić, Sven Razum i još mnogo, mnogo “vanjskih“ suradnika.

Djelujete na adresi Veslačka 23 u Zagrebu. U tom dijelu grada, u kojem ima puno studenata, jedni ste od rijetkih koji kontinuirano stvaraju kulturni sadržaj, što se može čitati i kao kulturni aktivizam. Što su prednosti, a što mane lokacije na kojoj se nalazite?

Prvo ćemo o prednostima; jedini smo na ovome dijelu grada koji stvaramo ovakav sadržaj. Ne znamo radi li se baš o kulturnom aktivizmu, nismo razmišljali na takav način… Svakako nam ide u korist prisustvo studentske populacije u ovome dijelu grada, no bez obzira na to naše događaje posjećuju ljudi i različite dobi, profesija, interesa i sl. Mana lokacije je isto ta lokacija. Nismo u centru grada i posjetitelj koji želi vidjeti izložbu, pohađati radionicu, događaje kao panel diskusije i sl. moraju “potegnuti“ van centra Zagreba. Do sada smo se uvjerili da kvaliteta sadržaja koji nudimo publici uvjetuje samu posjećenost i sudjelovanje publike. Za sada se ne zamaramo lokacijom. Dok god stvaramo kvalitetan sadržaj prepoznat od posjetitelja i publike znamo da lokacija na kraju nije niti bitna.

U proteklih godinu dana Boonika je nizom samostalnih izložbi predstavila neke od najzanimljivijih likovnih umjetnika koji danas stvaraju u Hrvatskoj – od Monike Meglić do Lonca. Što veže ove umjetnike, po kojim ih kriterijima birate?

BooEx ili Boonika izložbe je projekt pokrenut u jesen 2012. godine i do sada smo predstavili dvadesetak umjetnika i dizajnera zagrebačkoj javnosti. Želimo omogućiti izlaganje autorima koji do sada nisu imali prilike izlagati ili im možda treba poticaj, jer sami to nikad ne bi napravili, da izlažu i prodaju svoje radove. Zajednički nazivnik svim našim suradnicima jest da su kvalitetni, mladi, da dijele i našu filozofiju povezivanja scene(a). Kriterij je svakako kvaliteta njihovog rada te entuzijazam koji dijele prilikom stvaranja svojih radova.

Koje biste projekte, koje je udruga dosad provela, istaknuli kao osobito važne, uspješne. Drugim riječima, čime se ponosite?

Ponosimo se svim svojim projektima, bilo mali ili veliki jer sa jednakim entuzijazmom pristupamo prema svima i svemu u što vjerujemo. Booteeq je zamišljen kao platforma za predstavljanje autora i njihovog rada, a u drugu ruku i za komercijalnu promidžbu tog rada. Dakle, predstavljamo proizvode na kojem se autori mogu izražavati. Boonar je virtualni studio freelance dizajnera i kreativaca sa CG (computer graphics) područja; cilj i svrha jest okupiti kvalitetne ljude i njihovim radovima stvoriti kvalitetan portfolio i na taj način nastupati na inozemnoj sceni, jer u nas nema baš potražnje za takvim uslugama. BooEx, kako smo spomenuli, traje već dvije godine i nastavlja dalje s predstavljanjem umjetnika kao i u medijskom promoviranju njihovog rada.

U ljeto 2013. godine organizaciju festivala Sudnji dan preuzima udruga “Boonika – platforma vizualnog dijaloga” s namjerom da nastavi razvijati festival u zadanom smjeru. Organizator Sudnjeg Dana od 2010. do 2012. bila je neprofitna udruga “Kulturna ofenziva” koja je i zadala cilj festivala: promicanje autorstva i kreativnosti. Ovaj prvi nezavisni festival kreativnih komunikacija namijenjen je profesionalcima angažiranima u komercijalnom i neprofitnom sektoru te studentima. Festival okuplja kreativce iz raznih područja kreativnog stvaralaštva. Sudnji dan 2014. je najavio, a idući, sljedeće godine, će u još većoj mjeri razviti edukativni moment festivala sa raznim predavanjima i radionicama u trajanju od nekoliko dana što predhodi samoj menifestaciji dodjele nagrada Sudnjeg dana. Također kontinuirano ostvarujemo suradnje s raznim (glazbenim i street art) festivalima te na temelju natječaja promoviramo rad umjetnika.

Tržišni opstanak likovnih umjetnika uvijek je osjetljivo pitanje, koje se u našoj malenoj sredini čini neostvarivo. A ipak, jedan dio aktivnosti stalno usmjeravate baš u tu simbiozu umjetnosti i tržišta, kroz virtualni dućan umjetničkih radova. Možeš li ispričati kako Booteeq djeluje i koji mu je zapravo cilj?

Booteeq je platforma za predstavljanje autora i njihovih radova, što kroz intervjue koje s njima radi Ashas Adzhun te razne promotivne aktivnosti kroz modu, street art, razne akcije, prodajna gostovanja i sl… ovisi o kakvom umjetničkom izrazu se radi. Komercijalni aspekt Booteeqa vidi se u web shop prodaji naših proizvoda koji funkcioniraju kao kulturni suvenir ili predmet prezentacije rada određenog umjetnika. Npr, predstavljamo majice (naš osnovni proizvod) kao platno na kojem se autori mogu izražavati. Isto tako pristupamo i drugim proizvodima (art printevi, razglednice, tunike, nakit i sl). Važno nam je da je proizvod originalan, kao i umjetnički rad koji njime prezentiramo. Zato su svi naši proizvodi domaće proizvodnje.

Koje umjetnike ćemo u narednom razdoblju moći upoznati u Boonici? Koje su izložbe zakazane za jesen?

BooEx sezona počinje 3. listopada 2014. s izložbom radova mladog likovnog umjetnika i glazbenika Vuka Oreba. Kako je Vuk u jednoj najavi naveo: „…bit će swaga!“

Katarina Hrgović

Imate mišljenje? Iskažite ga!
Loading...